IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda работи върху революционен бензинов двигател

Бъдещият Skyactive Z обещава съвършен баланс между бензин и кислород в горивната камера

Mazda продължава да инвестира в разработки на двигатели с вътрешно горене: японската компания потвърди, че вече е започнала работа върху изцяло нов 4-цилиндров бензинов мотор. Наречен Skyactiv-Z, той в крайна сметка ще замени и двата сегашни типа бензинови агрегати на Mazda: Skyactiv-X и Skyactiv-G.

Mazda намекна за такова развитие още през август като една страничка в презентацията на своите тримесечни финансови резултати. Но сега е потвърдено окончателно. Новият Skyactiv-Z ще бъде значително по-ефективен, за да отговори на затегнатите разпоредби за емисиите - не само в Европа, но и новите американски стандарти LEV IV.
  
    
Mazda Skyactive X
Mazda вече направи един технологичен пробив с иновативния Skyactive X. Бъдещият Skyactive Z ще довърши работата
   
       
Mazda обещава с този двигател да постигне митичното Lambda=1, тоест съотношението между въздух и гориво в горивната камера да е неизменно идеално балансирано, без кислороден излишък или кислороден глад. Това ще намали чувствително вредните емисии. Все още нямаме никаква представа как японците ще постигнат това, каква мощност ще развива новият агрегат и дали ще използва турбокомпресор. Няма официално потвърждение дори за кои модели ще се използва той. Единствената допълнителна информация, налична към този момент, е, че компанията планира след това да прехвърли новата технология и върху шестцилиндровите си двигатели през 2027.

Тук трябва да припомним, че Mazda работи и върху ново поколение роторен двигател. По-рано през годината компанията обяви, че ще си сътрудничи с Toyota и Subaru за разработването на двигатели с вътрешно горене от следващо поколение. Ролята на Mazda е да разработи роторни системи с по един или два ротора. Засега компанията не се ангажира със срокове и за този проект, но споделя, че "напредъкът е добър".
  
    

 

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Да видим какво ще направят, ама пуснат ли поредния бензинов мотор без турбо пак ще е пълен смях. Аз по-тромава кола от бензинова Мазда автоматик не съм карал, може би е наравно само с Тойота. Говоря за атмосферен бензин. Мазда 3 МПС 2.3 Турбо беше супер ама в спряха отдавна. Имаше и 6-ца МПС но май никога не се е продавала в Европа.
  • #5
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Колега, ( преди 1 седмица )
    Като гледат как затъват големите играчи, какво могат да направят от Мазда, дето са на ръба на оцеляването. С тези продажби на електрички никой няма да рискува да им отпусне заем за разработка на ел-модели, след като всички големи са затънали.
  • #4
    2 rate up comment 20 rate down comment
    Жицата ( преди 1 седмица )
    Колко трябва да си кон с капаци за да хвърляш ресурс по една умираща технология. Тия японци са твърдо решени да фалират.
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Като прочетох заглавието, помислих че са намерили начин двигателя да връща бензин в резервоара!Иначе е за браво! Дано им се получи!Ако и наистина успеят с ванкеловия двигател ще бъде велико
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Гошко ( преди 1 седмица )
    Аз съм си доволен и от сегашния Скайактив-Г на моята маздюха, но мога да кажа само едно голямо Евала на японците, поклон!
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Бай никой ( преди 1 седмица )
    Браво Mazda!