Mazda продължава да инвестира в разработки на двигатели с вътрешно горене: японската компания потвърди, че вече е започнала работа върху изцяло нов 4-цилиндров бензинов мотор. Наречен Skyactiv-Z, той в крайна сметка ще замени и двата сегашни типа бензинови агрегати на Mazda: Skyactiv-X и Skyactiv-G.
Mazda намекна за такова развитие още през август като една страничка в презентацията на своите тримесечни финансови резултати. Но сега е потвърдено окончателно. Новият Skyactiv-Z ще бъде значително по-ефективен, за да отговори на затегнатите разпоредби за емисиите - не само в Европа, но и новите американски стандарти LEV IV.
Mazda вече направи един технологичен пробив с иновативния Skyactive X. Бъдещият Skyactive Z ще довърши работата
Mazda обещава с този двигател да постигне митичното Lambda=1, тоест съотношението между въздух и гориво в горивната камера да е неизменно идеално балансирано, без кислороден излишък или кислороден глад. Това ще намали чувствително вредните емисии. Все още нямаме никаква представа как японците ще постигнат това, каква мощност ще развива новият агрегат и дали ще използва турбокомпресор. Няма официално потвърждение дори за кои модели ще се използва той. Единствената допълнителна информация, налична към този момент, е, че компанията планира след това да прехвърли новата технология и върху шестцилиндровите си двигатели през 2027.
Тук трябва да припомним, че Mazda работи и върху ново поколение роторен двигател. По-рано през годината компанията обяви, че ще си сътрудничи с Toyota и Subaru за разработването на двигатели с вътрешно горене от следващо поколение. Ролята на Mazda е да разработи роторни системи с по един или два ротора. Засега компанията не се ангажира със срокове и за този проект, но споделя, че "напредъкът е добър".