IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова измама на пазара - „превъртат“ батерията на електромобили

Специално устройство фалшифицира капацитета по време на продажбата

Батерията е най-скъпият детайл на електрическото превозно средство, като нейното състояние определя до голяма степен цената на автомобила. Оказва се, че дори нейните показатели могат да бъдат фалшифицирани, макар и за кратко време, като това става по време на продажбата.


батерия


Първите случаи на новата измама вече са регистрирани в Европа. Тя се извършва с помощта на специално устройство, което наподобява дистанционен ключ. Продавачът го активира, докато кандидат-купувачът оглежда колата. На таблото се изписва, че батерията е в отлично състояние. След сделката устройството се изключва и параметрите на батерията падат до реалните стойности, които обикновено са около 50%.

Вече е установено, че манипулацията се извършва най-лесно с електромобили Nissan Leaf, които са доста разпространени на пазара втора ръка. Факт е, че подобна „операция“ крие и някои рискове, но хора с по-малко опит с автомобилите вече са били излъгани от недобросъвестни продавачи.


0 от 500
  • #6
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Точно затова пазар за електрокари втора употреба липсва.Никой не ще котка в чувал.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 3 седмици )
    Има един 100% сигурен метод за проверка на оставащия капацитет на батерията - проверяваш колко е пробегът с едно зареждане, като шофираш "от пълно до празно" и ако ти харесва - купуваш. По-бързия метод е да заредиш до 100% и да видиш колко ще събере. В крайна сметка това е важното, а не колко % е деградацията.
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Лагерник, само едно не се разбира от изключително начетеното ти "мнение" - дали мразиш всички електромобили или си само неизразим привърженик на Нисан?
  • #3
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А при батериите на другтите лагерници изобщо не съществува технология или метод за оценка за "здравето" им. Каквото каже бордовата диагностика, която съм сигурен, че също може да бъде манипулирана, колкото и постоянно да си общува с "кораба майка" в Пало Алто, или където им беше централата.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 3 седмици )
    Прав си. Аз стигнах до същите изводи, но без да знам, че има индикатор за здравето на батерията на таблото. Всъщност това което ме шокира, беше "параметрите на батерията падат до реалните стойности, които обикновено са около 50%."... Обаче пък всичко се изясни още в следващото изречение..."Вече е установено, че манипулацията се извършва най-лесно с електромобили Nissan Leaf" ... Ами то почти е физически невъзможно да бутнеш капацитета на която и да е друга батерия до 50%. Това е показно
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Както винаги, непрофесионална и подвеждаща статия. Не най-често - само с Лийф може да се направи такава измама, защото той е единственият модел, който има инициатор за здравето на батерията на таблото. Като цяло всеки, тръгнал да си купува Лийф, си е именен по рождение.