IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова измама на пазара - „превъртат“ батерията на електромобили

Специално устройство фалшифицира капацитета по време на продажбата

Батерията е най-скъпият детайл на електрическото превозно средство, като нейното състояние определя до голяма степен цената на автомобила. Оказва се, че дори нейните показатели могат да бъдат фалшифицирани, макар и за кратко време, като това става по време на продажбата.


батерия


Първите случаи на новата измама вече са регистрирани в Европа. Тя се извършва с помощта на специално устройство, което наподобява дистанционен ключ. Продавачът го активира, докато кандидат-купувачът оглежда колата. На таблото се изписва, че батерията е в отлично състояние. След сделката устройството се изключва и параметрите на батерията падат до реалните стойности, които обикновено са около 50%.

Вече е установено, че манипулацията се извършва най-лесно с електромобили Nissan Leaf, които са доста разпространени на пазара втора ръка. Факт е, че подобна „операция“ крие и някои рискове, но хора с по-малко опит с автомобилите вече са били излъгани от недобросъвестни продавачи.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Айдееее, то купуването на кола ще стане нещо средно между взимане на писмено съгласие за коитус (за предпазване от обвинения в посегателство) и покупка на недвижим имот. То не, че цените на МПС-та не гонят тези на НИ, ама айде нема нужда. Предварителен договор, чакане да се зареди, ама зареждачката калибрирана ли е, ама това, ама онова. Може, но в един идеален свят, не в реалния такъв.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 8 ( преди 1 месец )
    (продължение) Другите методи изискват повече познания. Някои коли имат сервизни менюта, където може да се види повече информация. Ако не, има програми, които четат страшно много данни от ОБД порта, които могат да се анализират. Например много важно е балансирането на волтажа на всички клетки. Ако някоя клетка е клекнала, цялата батерия показва по-нисък капацитет. Ако човек не иска да сменя клетки, такава кола трябва да се избягва.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 8 ( преди 1 месец )
    Както ти намекнах, липсват ти знания, затова си мислиш, че са лагерници. А реалността е, че има няколко начина за проверка на здравето на батерията. Най-универсалния е да поискаш тест от независим сертификатор. Вече има няколко такива фирми и по-сериозните продавачи си вадят сертификати и ги публикуват в мобиле.де. За целта е необходимо свързване на електронно устройство към ОБД порта и шофиране около 50 км.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 и 8 ( преди 1 месец )
    И след като се зареди до 100% трябва да се покара малко. Няма нужда да са 200 км. Петдесет са достатъчни, а може и по-малко, за да се види как пада батерията. Ако има разлика между разхода и процентите, значи нещо не е баш наред. Също и ако разходът се различава значително от средния за модела.
  • #12
    13 rate up comment 1 rate down comment
    аФтоджамбазин ( преди 1 месец )
    Всичко което може да се превърти се превърта.
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Хах тва единствения шанс да стане е с некво аналогово ел. ППС! Последните са винаги в мрежата и няма как да го направиш:))))
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Примерно с предварителен договор, преди прехвърлянето. Да имаш право да му върнеш автомобила след ден-два, ако не отговаря на обещаното. Но както казах, най-елементарния начин е да бъде зареден от 10-20 Или колкото да е там процента до 100% и да се засече колко електрическа енергия ще събере в батерията, за да се изчисли оставащия капацитет. Това е много по-точно от измерване на пробега и доверие на показанията на компютъра за изразходваната енергия.
  • #9
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това с пробега е малкият дявол, я сега си представете как някой люлински майстор е пипал БМС-а и се окаже как.имате защита само на хартия и ви прегрее батерията...
  • #8
    11 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Всички нови бангии са "лагерници" за мен, но в случая електричките като цяло са още по-лагерници. А това дето трябва да въртиш примерно 200 километра тест, за да купиш кола на старо искам да видя как точно ще се осъществи на практика в живия живот. Затова написах, че няма практически метод за проверка на състоянието на батерията. Което всъщност е и може би най-голямата драма на вторичния пазар на тези лагерници. Всичко е на принципа, "Вервайте ми!".
  • #7
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    То тебе ако те питаме няма и пазар на нови електромобили. Tesla отдавна е фалирала. За последните 10 години няма 50% годишен ръст. А светът вече преминава на водород и забрави електромобилите. Да живей Toyota и гуруто и неговата пропаганда!