IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как търговци маскират повреден двигател при продажба

Експерти посочиха 4 трика за заблуда на купувачите на употребявани автомобили

На пазара втора често има автомобили, при които продавачите се опитват да прикрият сериозни проблеми с двигателя. Експерти посочват какви са основните методи, на които залагат недобросъвестните търговци на употребявани автомобили в опитите си да излъжат купувачите.


двигател повреда


Сред най-често използваните трикове е скриването на ниско налягане в цилиндрите на двигателя. Такава неизправност може да бъде резултат от няколко фактора - загуба на еластичност на буталните пръстени, неефективна работа на клапанния механизъм или повреда на стените на цилиндъра.

За да прикрият този проблем, някои продавачи прибягват до прост трик - те изливат малка част от двигателното масло в горивните камери през отворите на запалителната свещ непосредствено преди проверка на компресията. Този трик позволява на смазката временно да запълни микроповреди и празнини, изкуствено увеличавайки налягането до приемливо ниво.

За да се открие тази измама, потенциалните купувачи се съветват да оставят двигателя да работи на празен ход за 10-15 минути, преди да направят измервания. Това ще позволи на маслото да се оттече и ще покаже реална картина на състоянието на двигателя.


двигател повреда


Друг често срещан метод е да скрият петна от масло. Преди продажба двигателят е старателно измит, като се отстраняват всички следи от течове. Прекалено чистият двигателен отсек обаче трябва да предизвика подозрения. Здравият двигател обикновено е покрит с тънък слой сух пътен прах без маслени петна.

За да идентифицирате скрити течове, се препоръчва внимателно да проверите задната част на двигателя с помощта на фенерче и огледало, тъй като продавачите често се ограничават до измиване само на предната част. Особено внимание трябва да се обърне на зоната около гърловината за пълнене на масло - дори малки мръсни следи могат да показват проблеми с вентилационната система на картера.

Маскирането на проблеми с изпускателната система е друг често срещан трик. Синият дим от изпускателната тръба показва, че маслото е навлязло в горивната камера, което е знак за сериозно износване на двигателя. За да скрият този проблем, продавачите могат да използват специални добавки, които временно намаляват дима от отработените газове.


двигател повреда


За откриването на тази измама, опитни експерти съветват да направите прост, но ефективен тест. Започнете с пълно загряване на захранващия блок. След това, докато държите педала на газта, увеличете скоростта на коляновия вал до 3000 в минута и поддържайте тази стойност за 10 секунди. След това рязко увеличете скоростта на въртене до 5000 об/мин и незабавно отпуснете педала на газта. Ако двигателят има скрити неизправности, тогава в момента на изпускане на газта от изпускателната тръба ще излезе характерен синкав облак дим, който разкрива истинското състояние на двигателя.

Освен това трябва внимателно да проверите изпускателната тръба. Наличието на черно мазно покритие или кадифени отлагания показва проблеми с уплътненията на стеблото на клапана или буталните пръстени.

Някои продавачи отиват дори по-далеч, като използват масло с по-висок вискозитет или дори масло за дизелов двигател, за да намалят временно разхода на масло и шума от двигателя. Това може да прикрие силното износване на частите на двигателя за кратък период от време.

Важно е да се отбележи, че използването на специални добавки може временно да скрие проблемите на двигателя, но не ги решава. Тези продукти могат да подобрят работата на двигателя за няколко седмици, като премахнат ненужния шум и намалят дима от отработените газове.


0 от 500
  • #60
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Баба Ванга ( преди 1 седмица )
    Познах! Аз съм най-добрия пророк на света и познавам на 101%. Прогнозата ми за 100% психопат и 0% отговори се сбъдна! Гост не пожела да си призная нито една от грешките в 10-те въпроса, защото вече ЗНАЕ отговорите, а не ВЯРВА в тях. Чак сега осъзнава, че когато ЗНАЕШ, само можеш да се подиграваш на ВЯРВАЩИТЕ, които се въртят като риба на сухо след всеки зададен въпрос, който им опровергава ВЯРВАНИЯТА. ЗНАНИЕТО е силата срещу психопатите и неграмотните. Не се налага да помниш какво си ЛЪГАЛ.
  • #59
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Казах ти че си плоско мислещ и нарочно те накарах да дефинираш понятието закаляване. Студеното валцоване закаляване ли е или не? Понеже мислиш плоско, не се сещаш че закаляването може да бъде извършено и по други методи, а не само с термообработка. Ама щом ти знаеш само един, значи това е единственият начин.. Точно както за тебе пружините са само спирални и други не съществуват. Както винаги ти зададох отговори - Плоски (пружини) , Hardening (metallurgy) да го намериш по-лесно. Дървени пружини
  • #58
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Сега остава да вденеш че ламарина не се закалява. Твърдостта на ламарината се получава от студеното валцуване.Горещо валцуваната ламарина е по мека от студено валцуваната.При загряване студено валцуваната ламарина омеква,а не се "разкалява".
  • #57
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Хайде бе психо ( преди 1 седмица )
    Минусчета има, а нито един отговор на 10-те въпроса, на които се отговаря с по една дума и можеш да ги събереш в 500 символа? Това са въпросите по които не сме на едно мнение и е редно да ги изчистим за да не досаждаме на останалите като ги влачим с години. Хайде пък за награда ще ти обясня как се произвежда стомана без кокс и без чyгyн
  • #56
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    За разлика от тебе аз не те подвеждам и ти задавам конкретни и ясни въпроси, които дават кратък ясен и конкретен отговор на твой твърдения, за да съм сигурен на 100% че съм те разбрал правилно. Спокойно можеш да потвърдиш или отречеш казаното. Като например че винаги си вярвал че коляновия вал еластичен и никога не си твърдял, че е пластичен. Защото наистина никога не си го казвал аз само правиш такива внушения, като твърдиш, че нито еластичен нито подложен на еластични деформации - усукване
  • #55
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 седмица )
    Хайде не бъди психопат. Обяви срещата на турбо, но си замълча когато няколко пъти те попитах дали имаш нещо против да дойда. Даже ти обещах по никакъв начин да не те дискредитирам пред семейството и да се държа културно и възпитано както с тях, така и с тебе когато са наоколо. Ако забеляза даже не те помолих за същото отношение към моето семейство, което редовно присъства на диктовките ми към тебе и обръщението психопат, защото си като част от семейството и те давам като отрицателен пример
  • #54
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Че да беше дошъл.Обявих срещата си с Турбо два дни предварително.
  • #53
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Опитах се да те подведа,този път не се хвана.Винтовите пружини се изчисляват на усукване,заради специфичната си форма.
  • #52
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Сега разбра ли ( преди 1 седмица )
    Защо исках да дойда на Боровец, за да си поговорим по инженерни въпроси на живо без да ползваме телефоните преди да отговорим на другия? Както виждаш на мен ми отне 20 секунди да ти отговоря на въпроса за силите на пружината, А ти сега кълвеш в Уикипедия да търсиш отговорите на Блиц въпросите и се скри като лалугер, което щеше да е невъзможно при разговор на живо. Щеше да ми е интересно и турбо да присъства и да ти си потвърди мнението колко добър инженер си. А това дори не ми е специалност.
  • #51
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Забравих един бисер от огърлицата. Възможно ли е да ръждяса неръждаема ламарина и това при пикапа изключение ли е?