IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как търговци маскират повреден двигател при продажба

Експерти посочиха 4 трика за заблуда на купувачите на употребявани автомобили

На пазара втора често има автомобили, при които продавачите се опитват да прикрият сериозни проблеми с двигателя. Експерти посочват какви са основните методи, на които залагат недобросъвестните търговци на употребявани автомобили в опитите си да излъжат купувачите.


двигател повреда


Сред най-често използваните трикове е скриването на ниско налягане в цилиндрите на двигателя. Такава неизправност може да бъде резултат от няколко фактора - загуба на еластичност на буталните пръстени, неефективна работа на клапанния механизъм или повреда на стените на цилиндъра.

За да прикрият този проблем, някои продавачи прибягват до прост трик - те изливат малка част от двигателното масло в горивните камери през отворите на запалителната свещ непосредствено преди проверка на компресията. Този трик позволява на смазката временно да запълни микроповреди и празнини, изкуствено увеличавайки налягането до приемливо ниво.

За да се открие тази измама, потенциалните купувачи се съветват да оставят двигателя да работи на празен ход за 10-15 минути, преди да направят измервания. Това ще позволи на маслото да се оттече и ще покаже реална картина на състоянието на двигателя.


двигател повреда


Друг често срещан метод е да скрият петна от масло. Преди продажба двигателят е старателно измит, като се отстраняват всички следи от течове. Прекалено чистият двигателен отсек обаче трябва да предизвика подозрения. Здравият двигател обикновено е покрит с тънък слой сух пътен прах без маслени петна.

За да идентифицирате скрити течове, се препоръчва внимателно да проверите задната част на двигателя с помощта на фенерче и огледало, тъй като продавачите често се ограничават до измиване само на предната част. Особено внимание трябва да се обърне на зоната около гърловината за пълнене на масло - дори малки мръсни следи могат да показват проблеми с вентилационната система на картера.

Маскирането на проблеми с изпускателната система е друг често срещан трик. Синият дим от изпускателната тръба показва, че маслото е навлязло в горивната камера, което е знак за сериозно износване на двигателя. За да скрият този проблем, продавачите могат да използват специални добавки, които временно намаляват дима от отработените газове.


двигател повреда


За откриването на тази измама, опитни експерти съветват да направите прост, но ефективен тест. Започнете с пълно загряване на захранващия блок. След това, докато държите педала на газта, увеличете скоростта на коляновия вал до 3000 в минута и поддържайте тази стойност за 10 секунди. След това рязко увеличете скоростта на въртене до 5000 об/мин и незабавно отпуснете педала на газта. Ако двигателят има скрити неизправности, тогава в момента на изпускане на газта от изпускателната тръба ще излезе характерен синкав облак дим, който разкрива истинското състояние на двигателя.

Освен това трябва внимателно да проверите изпускателната тръба. Наличието на черно мазно покритие или кадифени отлагания показва проблеми с уплътненията на стеблото на клапана или буталните пръстени.

Някои продавачи отиват дори по-далеч, като използват масло с по-висок вискозитет или дори масло за дизелов двигател, за да намалят временно разхода на масло и шума от двигателя. Това може да прикрие силното износване на частите на двигателя за кратък период от време.

Важно е да се отбележи, че използването на специални добавки може временно да скрие проблемите на двигателя, но не ги решава. Тези продукти могат да подобрят работата на двигателя за няколко седмици, като премахнат ненужния шум и намалят дима от отработените газове.


0 от 500
  • #50
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Въпроси без отговор. Пластичен ли е коляновия вал? Омеква ли ултра твърдата неръждаема ламарина при пожар? Възможно ли е алуминиевата отливка на шасито, да се разтопи при пожар. На какви сили е подложена дървена пружина? Дървото пластичен материал ли е, след като това е задължително условие за пружините? Стъклото пружинира ли? Може ли да си направи спирална пружина от стъкло? Понеже съм баба Ванга ще предвидя 100% психопатия и 0% отговори, гарнирани с обиди лъжи и клевети. Пророк съм!
  • #49
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Станаха няколко въпр ( преди 1 седмица )
    Тоест няколко доказателства за психопатия. Аз отговарям на всичките ти въпроси за осми клас. Да те питам същия въпрос но за дървена пружина , да видим колко ти е плоско мисленето, като при въпроса дали земята е плоска, ти отговори че била кръгла, защото знам ли е да ти се кръгла нула и в тази област.
  • #48
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Седни си ( преди 1 седмица )
    Слаб две. На усукване
  • #47
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Бисер след Бисер ( преди 1 седмица )
    "Гост ( преди 1 минута )Съществуването на закалена ламарина,която се разкалява ме изуми.Закалена ламарина,а Тротка?" Добавям и това в бисерната огърлица от днес заедно с пластичния колянов вал. Дефинирай закаляване? На английски дори няма нужда от обяснение защото е hardening - буквален превод втвърдяване.
  • #46
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Хайде да ти дам жокер.Как се изчислява дебелината на витката на пружината?1.На опън 2.На натиск 3.Огъване.
  • #45
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Съществуването на закалена ламарина,която се разкалява ме изуми.Закалена ламарина,а Тротка?
  • #44
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Аз не съм психопат и отговорих изчерпателно. Поправи ми грешките. А сега ти си наред господин психопат. Докажи го като не ми отговориш на въпроса дали коляновия вал е пластичен? Щом не еластичен колянов вал значи е пластичен колянов вал и липсата на отговор го потвърждава, което означава че мога да ти го напомням регулярно като твое твърдение потвърдено с мълчание .
  • #43
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Хайде отново ( преди 1 седмица )
    Почти всеки твърд метал има пластични свойства, които се проявяват след достигане на границата на провлачване. При изработване на пружините, тези граници са достигнати и се постига пластична деформация при която пружината остава в избраната форма и размер за постигане на проектния коефициент на еластичност. При работа на пружината не се достига границата на пластична деформация. Пружината се използва само в еластичния диапазон. Ако се опъне повече от границата на провлачване, ще се изправи.
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Слаб 2,грешен отговор,отиваш на поправителен.Защо винтова пружина от пластичен материал е еластична?
  • #41
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Функционална неграмо ( преди 1 седмица )
    Или просто загуба на памет? Вече многократно съм отговорил на този въпрос. Гост ( преди 22 минути )Няма отговор на въпроса,защо винтова пружина от пластичен материал е еластична.Изприказва много приказки, без да кажеш нищо съществено.Само се правиш да изглеждаш по умен.