IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как търговци маскират повреден двигател при продажба

Експерти посочиха 4 трика за заблуда на купувачите на употребявани автомобили

На пазара втора често има автомобили, при които продавачите се опитват да прикрият сериозни проблеми с двигателя. Експерти посочват какви са основните методи, на които залагат недобросъвестните търговци на употребявани автомобили в опитите си да излъжат купувачите.


двигател повреда


Сред най-често използваните трикове е скриването на ниско налягане в цилиндрите на двигателя. Такава неизправност може да бъде резултат от няколко фактора - загуба на еластичност на буталните пръстени, неефективна работа на клапанния механизъм или повреда на стените на цилиндъра.

За да прикрият този проблем, някои продавачи прибягват до прост трик - те изливат малка част от двигателното масло в горивните камери през отворите на запалителната свещ непосредствено преди проверка на компресията. Този трик позволява на смазката временно да запълни микроповреди и празнини, изкуствено увеличавайки налягането до приемливо ниво.

За да се открие тази измама, потенциалните купувачи се съветват да оставят двигателя да работи на празен ход за 10-15 минути, преди да направят измервания. Това ще позволи на маслото да се оттече и ще покаже реална картина на състоянието на двигателя.


двигател повреда


Друг често срещан метод е да скрият петна от масло. Преди продажба двигателят е старателно измит, като се отстраняват всички следи от течове. Прекалено чистият двигателен отсек обаче трябва да предизвика подозрения. Здравият двигател обикновено е покрит с тънък слой сух пътен прах без маслени петна.

За да идентифицирате скрити течове, се препоръчва внимателно да проверите задната част на двигателя с помощта на фенерче и огледало, тъй като продавачите често се ограничават до измиване само на предната част. Особено внимание трябва да се обърне на зоната около гърловината за пълнене на масло - дори малки мръсни следи могат да показват проблеми с вентилационната система на картера.

Маскирането на проблеми с изпускателната система е друг често срещан трик. Синият дим от изпускателната тръба показва, че маслото е навлязло в горивната камера, което е знак за сериозно износване на двигателя. За да скрият този проблем, продавачите могат да използват специални добавки, които временно намаляват дима от отработените газове.


двигател повреда


За откриването на тази измама, опитни експерти съветват да направите прост, но ефективен тест. Започнете с пълно загряване на захранващия блок. След това, докато държите педала на газта, увеличете скоростта на коляновия вал до 3000 в минута и поддържайте тази стойност за 10 секунди. След това рязко увеличете скоростта на въртене до 5000 об/мин и незабавно отпуснете педала на газта. Ако двигателят има скрити неизправности, тогава в момента на изпускане на газта от изпускателната тръба ще излезе характерен синкав облак дим, който разкрива истинското състояние на двигателя.

Освен това трябва внимателно да проверите изпускателната тръба. Наличието на черно мазно покритие или кадифени отлагания показва проблеми с уплътненията на стеблото на клапана или буталните пръстени.

Някои продавачи отиват дори по-далеч, като използват масло с по-висок вискозитет или дори масло за дизелов двигател, за да намалят временно разхода на масло и шума от двигателя. Това може да прикрие силното износване на частите на двигателя за кратък период от време.

Важно е да се отбележи, че използването на специални добавки може временно да скрие проблемите на двигателя, но не ги решава. Тези продукти могат да подобрят работата на двигателя за няколко седмици, като премахнат ненужния шум и намалят дима от отработените газове.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Ако спрат коментарит ( преди 1 седмица )
    Антиелектриците няма да имат поле за изява да се излагат да разпространяват псевдонаука и да се опитват да лъжат останалите за съществуването на перпето mobile, да лъжат че щом е неръждаема стомана значи не трябва да ръждясва, да лъжат че закален материал е невъзможно да се разкали при пожар, алуминият да се разтопи. Да лъжат че прохода Шипка е дълъг 200 м. и има наклон 30% измерен лично от тях с навигация garmin. Да лъжат че стъклото не се огъва. Лесно проверими факти с които досаждат с години
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Ка така ще спират коментарите? Електрическата латерна къде ще се изявява? Как ще си запълва времето,има го в излишък.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Разтроение на личността,а Тротка.Сам си задаваш въпроси и сам си отговаряш.*** се прегледай,да ти сменят хапчетата.
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    След подобни включвания като тези под тази статия се замислям не е ли време да спрат услугата за коментари.
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Псевдонаука е вид твърдение, дейност, метод, практика или теория които твърдят, че са научни и които на пръв поглед дори може да изглеждат научни, но на които липсват някои от характерните за науката изисквания:-не използват научния метод; -не могат да представят разумни и достоверни доказателства; -не отговарят на елементарни научни критерии; ..псевдонауката се характеризира с неяснота, непълнота, ..нежелание за експериментална проверка. https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Псевдонаука
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 1 седмица )
    Така е брат! Като гледаш какви са ни инженерите, да те е страх да отидеш на Доктор. Как пък всички инженери, които пишат тук, не са чували за Нютон, камо ли да му знаят законите, които са фундамента на цялата физика и механика!!! И са цяла орда и не спират с години да пропагандират псевдонаучните си теории.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    тук е некъв ужаст некъв ат стъклото не можело да се огъва неръждаема стомана корозира коляновите валове били пластични някой ще спре ле интернета на тези които спамят от месеци разменети си мейли вървете в някоя квартална кръчма и разпъвайте локуми които са закалени но честно спрете се вече не се издържа
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 1 седмица )
    Г-н Психопат с голяма буква. Цитирай? Кое съм интерпретирал грешно? Пластичният колянов вал? Стъклото което не еластично? Закалена стомана която да не може да се разкали? Че гост казва на желязото "Желязна руда"? Че твърди че без кокс не може да се произвежда стомана? Или пък че неръждаемата стомана не може да ръждясва? Неправилно съм интерпретирал твърденията му за 30% наклон на Шипка, при което при 45 kW входяща мощност на изхода на ДВГ са 60 kW? Опитай да ги интерпретираш правилно?
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тесльо латерната ръсещ пълни безсмислици,на грешно интерпретирани факти.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Психопата си остава ( преди 1 седмица )
    Къде е спомената "Желязна руда с високо съдържание на въглерод" ВЕЧЕ разтопеното ОТ НЕЯ ЖЕЛЯЗО има 4-4,5%. Цитирам:Porsche преминава към екологично произведена стомана..31.10.2023..#27..MythBuster ..Модерното производство на стомана може да се раздели на шест стъпки:Изработка на желязо: Суровите материали желязна руда, кокс и вар се разтопяват в доменни пещи. Полученото разтопено желязо - наричано още "горещ метал" - все още съдържа 4-4,5% въглерод и други примеси, които го правят крехко."