fallback

Колко трябва да изкара една гума

Ако максималният пробег и възраст са спорни, то минималният е известен

Шофьорите обичат да спорят за срока на годност и експлоатационния живот на гумите - колко години ще издържат и колко километра могат да изминат. Производителите редовно избягват тази тема, тъй като за тях въпросът е твърде чувствителен. Никой не знае максимума - зависи от шофьора и колата, от пътя и от мястото, където се съхранява гумата извън сезона. И все пак някои цифри се споменават много често.

Един от най-популярните въпроси в автомобилните форуми е: колко можете да карате с един комплект гуми? Споровете и снимките са безброй, защото някои хора карат с увредени и дълбоко износени гуми от доста време, стремейки се да пестят максимално, докато други сменят целия комплект още при най-малка нередност.

Въпросът за максималния ресурс обаче няма отговор, тъй като един шофьор може спокойно да измине 50 000 км, а друг да унищожи същите тези гуми само за 1000 км. Всичко е строго индивидуално, за да се декларира официално и затова, както вече стана дума, производителите на гуми никога няма да посочат конкретни цифри. Най-малкото, защото това може да ги вкара в сериозни проблеми - като съдебно дело, например, ако гумите им не изкарват толкова, колкото е обявено.

И все пак всеки иска да знае колко дълго ще издържи нов комплект гуми? И ако крайният срок на годност на гумите не се знае от никой, то може да се посочи минималния, тоест колко време трябва да издържи една гума, изпълнявайки функциите си на 100% и без да губи нито грам от способностите си. Да, при един определен пробег една гума може да продължи да поддържа налягане, но вече да е толкова износена, че да създаде други проблеми на пътя.

В този случай, въпреки оставащия протектор, тя вече ще е дефектна. Затова, подобно на колата, една гума също минава през определен тестов цикъл, в който е включен определен цикъл от задачи. Те трябва да бъдат изпълнение перфектно, като това показва минималния допустим пробег, преди гумата да да загуби свойствата си.

Всичко това ще определи пътя, който гумата определено ще измине, преди да започне да губи своите фабричните си качества. И той е 30 000 км, като този пробег се отнася за нормална работа, по нормални пътища и с нормално натискане на педала на газта. И ако се приеме, че една кола изминава 20 000 км на година (10 000 с летни и 10 000 със зимни гуми), то гумите би трябвало да изкарат поне 3 години.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 16 минути )
    Гумите спокойно могат да изкарат и 10 години ( или към 60 000 км). ако не карате много градско и не ги пече силно слънце за продължителни периоди. Но който го кефи да ги сменя по-често, в крайна сметка и производителите на гуми трябва да живеят от нещо :)
  • #15
    До прадливия ( преди 28 минути )
    И господин пръдлив самохвалец, аз не те обиждам с измислени квалификации като тротинетка, тесльо, електрическа латерна и подобни, нито пък си измислям лъжи, за които да твърдя че си ги казвал. Това че ти го правиш е признак на безсилие и ниско самочувствие. То и изборът ти на Ник освен ако наистина не се казваш Хвали Пръц говори достатъчно.
  • #14
    До пръдльо ( преди 31 минути )
    Е хубаво де, дай оригинала и кажи предварително дали му ВЯРВАШ, защото после имаш навика да се отмяташ. Нали точно според оригинала смятахме, че до морето или до морето и обратно се отделяха няколко килограма гуми във вид на фини прахови частици? Или си "забравил"? Както "забрави" какво казва гуруто за това че колкото и да се развиват електромобилите в бъдеще никога няма да имат повече от 30% пазарен дял, а Toyota ще работи за бъдещето на водорода и синтетичните горива. Дадох ти оригинала на япо
  • #13
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    Тротинетка "Ще ми обясниш ли твърденията си че електромобилите отделят 2000 пъти повече финни прахови частици от бензиновите автомобили? " За пореден път: бъркаш написаното с това което ти си мислиш че е написано. Чети данните в оригинал, не в нескопосан превод.
  • #12
    анонимен ( преди 1 час )
    Аз карам малко през зимата, повече през лятото. Зимните ги сменям на 4 години, но това са примерно 15 хил. км (може и по-малко). Летните ги ползвам докато не видя някакво нацепване - примерно 6-7 години - 60-70 хил. км. Ама не купувам нови ами сменям колата. Досега съм правил така 4-5 пъти. Иначе като взема нова кола, обикновено купувам и нови гуми.
  • #11
    анонимен ( преди 1 час )
    Коя гума бе Мите,резервната ли?
  • #10
    MythBuster=idiot ( преди 1 час )
    Гумите на Тесла се износват най малко.Изработени са от каучуково дърво,растящо на Марс.
  • #9
    анонимен ( преди 2 часа )
    Ако колата е лека и маломощна летните гуми могат и до 100 000 км да изкарат.
  • #8
    До 5 ( преди 2 часа )
    Не думай! Как така ще караш тежък автомобил, а гумите ще изкарват 70 хиляди километра? Според изследванията на учените, от гумите на тежките автомобили се отделят 2000 пъти повече в едни прахови частици и се износват 2000 пъти по-бързо. Пръцльо и компания антиматематици и антиелектрици, доскоро ВЯРВАХА в това. Даже цитираха ь "изследванията" в който тежък автомобил отделя по няколко грама фини прахови частици на километър и до морето отделя около 10 кг. Питай да видиш!
  • #7
    До пръдливия ( преди 2 часа )
    0 господин пръдльо който си хвали пръдните, това ли успя да изпърдиш този път? Понеже съм функционално и математически неграмотен, Ще ми обясниш ли твърденията си че електромобилите отделят 2000 пъти повече финни прахови частици от бензиновите автомобили? По моята неграмотна математика това означава, че според тебе бензиновите автомобили отделят финни прохови частици само от ауспуха и 0 от гумите. Понеже съм функционално неграмотен всеки път питам за смисъла да съм сигурен? Правилно ли разбрах?
fallback
Последни