fallback

Колко трябва да изкара една гума

Ако максималният пробег и възраст са спорни, то минималният е известен

Шофьорите обичат да спорят за срока на годност и експлоатационния живот на гумите - колко години ще издържат и колко километра могат да изминат. Производителите редовно избягват тази тема, тъй като за тях въпросът е твърде чувствителен. Никой не знае максимума - зависи от шофьора и колата, от пътя и от мястото, където се съхранява гумата извън сезона. И все пак някои цифри се споменават много често.

Един от най-популярните въпроси в автомобилните форуми е: колко можете да карате с един комплект гуми? Споровете и снимките са безброй, защото някои хора карат с увредени и дълбоко износени гуми от доста време, стремейки се да пестят максимално, докато други сменят целия комплект още при най-малка нередност.

Въпросът за максималния ресурс обаче няма отговор, тъй като един шофьор може спокойно да измине 50 000 км, а друг да унищожи същите тези гуми само за 1000 км. Всичко е строго индивидуално, за да се декларира официално и затова, както вече стана дума, производителите на гуми никога няма да посочат конкретни цифри. Най-малкото, защото това може да ги вкара в сериозни проблеми - като съдебно дело, например, ако гумите им не изкарват толкова, колкото е обявено.

И все пак всеки иска да знае колко дълго ще издържи нов комплект гуми? И ако крайният срок на годност на гумите не се знае от никой, то може да се посочи минималния, тоест колко време трябва да издържи една гума, изпълнявайки функциите си на 100% и без да губи нито грам от способностите си. Да, при един определен пробег една гума може да продължи да поддържа налягане, но вече да е толкова износена, че да създаде други проблеми на пътя.

В този случай, въпреки оставащия протектор, тя вече ще е дефектна. Затова, подобно на колата, една гума също минава през определен тестов цикъл, в който е включен определен цикъл от задачи. Те трябва да бъдат изпълнение перфектно, като това показва минималния допустим пробег, преди гумата да да загуби свойствата си.

Всичко това ще определи пътя, който гумата определено ще измине, преди да започне да губи своите фабричните си качества. И той е 30 000 км, като този пробег се отнася за нормална работа, по нормални пътища и с нормално натискане на педала на газта. И ако се приеме, че една кола изминава 20 000 км на година (10 000 с летни и 10 000 със зимни гуми), то гумите би трябвало да изкарат поне 3 години.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 6 часа )
    Коя гума бе Мите,резервната ли?
  • #10
    MythBuster=idiot ( преди 6 часа )
    Гумите на Тесла се износват най малко.Изработени са от каучуково дърво,растящо на Марс.
  • #9
    анонимен ( преди 6 часа )
    Ако колата е лека и маломощна летните гуми могат и до 100 000 км да изкарат.
  • #8
    До 5 ( преди 6 часа )
    Не думай! Как така ще караш тежък автомобил, а гумите ще изкарват 70 хиляди километра? Според изследванията на учените, от гумите на тежките автомобили се отделят 2000 пъти повече в едни прахови частици и се износват 2000 пъти по-бързо. Пръцльо и компания антиматематици и антиелектрици, доскоро ВЯРВАХА в това. Даже цитираха ь "изследванията" в който тежък автомобил отделя по няколко грама фини прахови частици на километър и до морето отделя около 10 кг. Питай да видиш!
  • #7
    До пръдливия ( преди 6 часа )
    0 господин пръдльо който си хвали пръдните, това ли успя да изпърдиш този път? Понеже съм функционално и математически неграмотен, Ще ми обясниш ли твърденията си че електромобилите отделят 2000 пъти повече финни прахови частици от бензиновите автомобили? По моята неграмотна математика това означава, че според тебе бензиновите автомобили отделят финни прохови частици само от ауспуха и 0 от гумите. Понеже съм функционално неграмотен всеки път питам за смисъла да съм сигурен? Правилно ли разбрах?
  • #6
    до 4 ( преди 6 часа )
    Да, една гума. Пробва ли да го караш с 4?
  • #5
    анонимен ( преди 7 часа )
    Карам тежък модел с ДВГ, който тежи колкото електромобил. Гумите ми издържат 4 години или 60 до 70 хил. км. В повечето случаи грайферът още е в нормата, но гумата вече се е втвърдила и не спират добре.
  • #4
    анонимен ( преди 7 часа )
    Една гума на електрически автомобил изкарва наполовина на пробега на същата гума,но на бензинов автомобил.
  • #3
    анонимен ( преди 7 часа )
    Както е казано в статията - всичко зависи от колата и шофьора. По тежките и мощни коли ще ядът гумите по бързо (дори и при нормално каране), Досега само със зимните съм изкаравал 4-5 зими (карам ги 3м само около 8к км), летните 1.5 сезона (30-35к км)
  • #2
    Hvaliprats ( преди 7 часа )
    Ех тротинетке функционално-"грамотна", пак си чел ама не си разбрал.. 2000 пъти е разликата между емисиите на финни частици от гуми и ауспуха на Евро 6 автомобил.
fallback
Последни