fallback

Колко трябва да изкара една гума

Ако максималният пробег и възраст са спорни, то минималният е известен

Шофьорите обичат да спорят за срока на годност и експлоатационния живот на гумите - колко години ще издържат и колко километра могат да изминат. Производителите редовно избягват тази тема, тъй като за тях въпросът е твърде чувствителен. Никой не знае максимума - зависи от шофьора и колата, от пътя и от мястото, където се съхранява гумата извън сезона. И все пак някои цифри се споменават много често.

Един от най-популярните въпроси в автомобилните форуми е: колко можете да карате с един комплект гуми? Споровете и снимките са безброй, защото някои хора карат с увредени и дълбоко износени гуми от доста време, стремейки се да пестят максимално, докато други сменят целия комплект още при най-малка нередност.

Въпросът за максималния ресурс обаче няма отговор, тъй като един шофьор може спокойно да измине 50 000 км, а друг да унищожи същите тези гуми само за 1000 км. Всичко е строго индивидуално, за да се декларира официално и затова, както вече стана дума, производителите на гуми никога няма да посочат конкретни цифри. Най-малкото, защото това може да ги вкара в сериозни проблеми - като съдебно дело, например, ако гумите им не изкарват толкова, колкото е обявено.

И все пак всеки иска да знае колко дълго ще издържи нов комплект гуми? И ако крайният срок на годност на гумите не се знае от никой, то може да се посочи минималния, тоест колко време трябва да издържи една гума, изпълнявайки функциите си на 100% и без да губи нито грам от способностите си. Да, при един определен пробег една гума може да продължи да поддържа налягане, но вече да е толкова износена, че да създаде други проблеми на пътя.

В този случай, въпреки оставащия протектор, тя вече ще е дефектна. Затова, подобно на колата, една гума също минава през определен тестов цикъл, в който е включен определен цикъл от задачи. Те трябва да бъдат изпълнение перфектно, като това показва минималния допустим пробег, преди гумата да да загуби свойствата си.

Всичко това ще определи пътя, който гумата определено ще измине, преди да започне да губи своите фабричните си качества. И той е 30 000 км, като този пробег се отнася за нормална работа, по нормални пътища и с нормално натискане на педала на газта. И ако се приеме, че една кола изминава 20 000 км на година (10 000 с летни и 10 000 със зимни гуми), то гумите би трябвало да изкарат поне 3 години.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Карам тежък модел с ДВГ, който тежи колкото електромобил. Гумите ми издържат 4 години или 60 до 70 хил. км. В повечето случаи грайферът още е в нормата, но гумата вече се е втвърдила и не спират добре.
  • #3
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Една гума на електрически автомобил изкарва наполовина на пробега на същата гума,но на бензинов автомобил.
  • #2
    Hvaliprats ( преди 3 седмици )
    Ех тротинетке функционално-"грамотна", пак си чел ама не си разбрал.. 2000 пъти е разликата между емисиите на финни частици от гуми и ауспуха на Евро 6 автомобил.
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Зависи на какъв автомобил е сложена гумата. Електромобилите отделят 2000 пъти повече фини прахови частици от износване на гумите. Следователно един комплект гуми бъде сложен на бензинов автомобил с него ще изкара 30 000 км, но за електромобила ще е абсолютно невъзможно да измине повече от 15 км със същия комплект. Според антиелектриците това било научно доказано и постоянно публикуват изследванията на учените, платени от познайте кой производител на хибриди!
fallback
Последни