fallback

Колко трябва да изкара една гума

Ако максималният пробег и възраст са спорни, то минималният е известен

Шофьорите обичат да спорят за срока на годност и експлоатационния живот на гумите - колко години ще издържат и колко километра могат да изминат. Производителите редовно избягват тази тема, тъй като за тях въпросът е твърде чувствителен. Никой не знае максимума - зависи от шофьора и колата, от пътя и от мястото, където се съхранява гумата извън сезона. И все пак някои цифри се споменават много често.

Един от най-популярните въпроси в автомобилните форуми е: колко можете да карате с един комплект гуми? Споровете и снимките са безброй, защото някои хора карат с увредени и дълбоко износени гуми от доста време, стремейки се да пестят максимално, докато други сменят целия комплект още при най-малка нередност.

Въпросът за максималния ресурс обаче няма отговор, тъй като един шофьор може спокойно да измине 50 000 км, а друг да унищожи същите тези гуми само за 1000 км. Всичко е строго индивидуално, за да се декларира официално и затова, както вече стана дума, производителите на гуми никога няма да посочат конкретни цифри. Най-малкото, защото това може да ги вкара в сериозни проблеми - като съдебно дело, например, ако гумите им не изкарват толкова, колкото е обявено.

И все пак всеки иска да знае колко дълго ще издържи нов комплект гуми? И ако крайният срок на годност на гумите не се знае от никой, то може да се посочи минималния, тоест колко време трябва да издържи една гума, изпълнявайки функциите си на 100% и без да губи нито грам от способностите си. Да, при един определен пробег една гума може да продължи да поддържа налягане, но вече да е толкова износена, че да създаде други проблеми на пътя.

В този случай, въпреки оставащия протектор, тя вече ще е дефектна. Затова, подобно на колата, една гума също минава през определен тестов цикъл, в който е включен определен цикъл от задачи. Те трябва да бъдат изпълнение перфектно, като това показва минималния допустим пробег, преди гумата да да загуби свойствата си.

Всичко това ще определи пътя, който гумата определено ще измине, преди да започне да губи своите фабричните си качества. И той е 30 000 км, като този пробег се отнася за нормална работа, по нормални пътища и с нормално натискане на педала на газта. И ако се приеме, че една кола изминава 20 000 км на година (10 000 с летни и 10 000 със зимни гуми), то гумите би трябвало да изкарат поне 3 години.

fallback
  • #24
    до #23 ( преди 3 седмици )
    Няма такова нещо. Ходи се образовай малко. Дори и при 1-2 градуса на асвалта при мокро време лятната се справя много по-добре. Не заблуждавайте хората. Човек който не кара на сняг няма нужда от зимни гуми. А ти щом искаш вярвай на тия "експерти" който имат сервизи и ти обясняват как без зимни гуми си едва ли не с единия крак в гроба. Пак казвам всичко зависи от това къде караш, ако не ходиш по планините за мен е безсмислено да сменяш гуми.
  • #23
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако имаш пари, караш гумите по 3 сезона. Четвърти сезон е възможен при добро съхранение, ако гумите са качествени и с повишено внимание. Петият сезон е голям риск. Каучукът старее и дори на третия сезон вече се усеща по-лошо поведение. Карал съм по над 30 хил км на година и досега не съм имал случай на износени гуми след 4 сезона. Махам ги, защото вече се опасни. Това значи, че при мен една гума изкарва над 60 хил км без проблеми с износването.
  • #22
    До 20 ( преди 3 седмици )
    Пълни глупости! Не подвеждай хората, защото това може да струва живота на някого. Лятната гума през зимата става твърда и е абсолютна трагедия дори и на сух път. Единствено се държи добре, ако се случи много топла зима с големи дъждове при температура над 10 градуса.
  • #21
    До 21 ( преди 3 седмици )
    Зимната гума в горещо време въобще не се държи добре. Направо се маже по асфалта. Също така тя не може да изведе водата така добре както лятната. Така че не я бива. Просто е по-малък компрос през лятото, отколкото лятната през зимата, която на лед и в сняг на ниски тумператури я няма никаква и въобще при ниски температури е твърда и с лошо поведение
  • #20
    До 20 ( преди 3 седмици )
    Аз пък съм гледал тестове, как зимните гуми се държат много по-добре както на мокро така и на сухо през лятото. Единственият им недостатък е, че се износват по-бързо и заради слънцето се втвърдяват, когато се ползват и лятото и започват да се държат по-лошо през зимата след втората третата година, дори да имат хубав грайфер.
  • #19
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не само на сухо, а и на мокро през зимата летните спират по-добре. Има много тестове по въпроса. А то през повечето време е мокро, и ако си със зимни гуми е много по вероятно да не можеш да спреш навреме. Това дето го приказват за мекия каучук на зимните гуми, че е много хубаво, то всъщност не работи на мокро, даже влошава досто устойчивостта. Така че ако не карате в планината по-добрия вариант е да не се сменят гумите, зимите в градовете вече са без сняг.
  • #18
    До 18 ( преди 3 седмици )
    Чак пък скандализирани... Летните спират по-добре от зимните зимата, но само на сух асфалт ;)
  • #17
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Има си тестове, за жалост лепят какви ли не етикети на гумите но не и за издръжливост, примерно Пирели се търкат два пъти по-бързо а има всесезонки които изкарат над 60к километра. Иначе ако искате да ви скандализирам, летните гуми зиамта на сухо спират по-добре.
  • #16
    до 16 ( преди 3 седмици )
    Заради такива като теб има толкова градски катастрофи. С 10-годишните си гуми имаш поне два пъти по-дълъг спирачен път.
  • #15
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Гумите спокойно могат да изкарат и 10 години ( или към 60 000 км). ако не карате много градско и не ги пече силно слънце за продължителни периоди. Но който го кефи да ги сменя по-често, в крайна сметка и производителите на гуми трябва да живеят от нещо :)
fallback
Последни