На 30 октомври Европа ще трябва да се произнесе окончателно относно митата, наложени на китайските електрически автомобили. Според източници на агенция Bloomberg, пожелали анонимност, преговорите между Пекин и Брюксел продължават в търсене на алтернативно решение.
Още при първите новини за предстоящо въвеждане на новите тарифи китайските компании започнаха да увеличават сериозно производството, както и доставките до европейските митници. Сега обаче този устрем е прекратен, като се твърди, че това ставна след нареждане от китайското правителство, което е приканило местните производители на автомобили да забавят експанзията на Стария континент.
Още през лятото китайското министерство на търговията призова производителите да защитят своето ноу-хау, особено по отношение на технологиите, позовавайки се на увеличаването на производството в чужбина (най-вече Югоизточна Азия, Южна Америка и Близкия изток). Сега Automotive News съобщава, че Dongfeng Motor Group Co., която е държавна собственост, е замразила плановете си да произвежда автомобили в Италия в отговор на нареждането от страна на властите..
Според Corriere della Sera, преговорите между италианското правителство и Dongfeng за откриването на автомобилна фабрика в Италия продължават при редица специални условия. След директивата на властите в Китай обаче разговорите са спрени, въпреки усилията на двете страни и най-вече на италианците (министърът на промишлеността Адолфо Урсо дори пътува до азиатската държава).
Докато чака нещо да се промени, друг китайски производител - Changan Automobile Co., както съобщава Automotive News, също е замразил събитието за представянето му в Европа, което трябваше да се проведе в Милано тази седмица. Ангажиментът за навлизане на европейския пазар обаче остава потвърден, но е ясно, че голяма част от бъдещето на цялата автомобилна индустрия ще зависи от окончателното гласуване на митата в Европа в края на октомври. Следователно всички погледи са насочени към Брюксел.