IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай нареди на производителите си да спрат експанзията в Европа

Един от тях вече отмени плановете си за строеж на завод, а друг - стъпването си на Стария континент

На 30 октомври Европа ще трябва да се произнесе окончателно относно митата, наложени на китайските електрически автомобили. Според източници на агенция Bloomberg, пожелали анонимност, преговорите между Пекин и Брюксел продължават в търсене на алтернативно решение.


Китайски коли


Още при първите новини за предстоящо въвеждане на новите тарифи китайските компании започнаха да увеличават сериозно производството, както и доставките до европейските митници. Сега обаче този устрем е прекратен, като се твърди, че това ставна след нареждане от китайското правителство, което е приканило местните производители на автомобили да забавят експанзията на Стария континент.

Още през лятото китайското министерство на търговията призова производителите да защитят своето ноу-хау, особено по отношение на технологиите, позовавайки се на увеличаването на производството в чужбина (най-вече Югоизточна Азия, Южна Америка и Близкия изток). Сега Automotive News съобщава, че Dongfeng Motor Group Co., която е държавна собственост, е замразила плановете си да произвежда автомобили в Италия в отговор на нареждането от страна на властите..


Китайски коли


Според Corriere della Sera, преговорите между италианското правителство и Dongfeng за откриването на автомобилна фабрика в Италия продължават при редица специални условия. След директивата на властите в Китай обаче разговорите са спрени, въпреки усилията на двете страни и най-вече на италианците (министърът на промишлеността Адолфо Урсо дори пътува до азиатската държава).

Докато чака нещо да се промени, друг китайски производител - Changan Automobile Co., както съобщава Automotive News, също е замразил събитието за представянето му в Европа, което трябваше да се проведе в Милано тази седмица. Ангажиментът за навлизане на европейския пазар обаче остава потвърден, но е ясно, че голяма част от бъдещето на цялата автомобилна индустрия ще зависи от окончателното гласуване на митата в Европа в края на октомври. Следователно всички погледи са насочени към Брюксел.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До РУК ( преди 3 седмици )
    Toyota ги е продал в САЩ А фордовете в цял свят. Десетките милиони бяха спекулация без да съм проверил, Но съм 100% сигурен че не греша. Хайде да видим дали ще намериш кой е този човек в google като се заяждаш, че можеш да го ползваш?
  • #17
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До РУК ( преди 3 седмици )
    Направо не съм се изразил или неправилно съм го разбрал. Слушах го докато пътувам. Но със сигурност човека няма никаква полза да ме лъже. Дори точно обратното!
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    До 15 аз не слушам някакви ютубъри продали "десетки милиони Тойоти в Австралия" аз ползвам официални данни. Да проверявам колко Тойоти са продадени изобщо в Австралия евър, че да ти показвам ,че няма как един търговец само да е продал десетки милиони, че още толкова фордове, или сам можеш вече да ползваш Гугъл? Тези десетки милиони за една година ли ги е продал или за петилетка? Почна пак да даваш на късо, а?
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    На това митичния му казва "в Австралия са слезли от "джиповете" на Toyota и ford и са се качили на BYD" Best selling vehicles in Australia: January June 2024Ford Ranger - 33,531,Toyota HiLux - 28,515,Toyota RAV4 - 25,405,Isuzu Ute D-Max - 15,829,Mitsubishi Outlander - 14,443,Toyota Corolla - 13,179,Tesla Model Y - 12,516,Mazda CX-5 - 11,920.Има едно нещо, викат му Гугъл,добре е да го ползваш преди да пишеш глупости.Добре е да го ползваш и когато слушаш глупости,че и без това много се излаг ...
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До РУК ( преди 3 седмици )
    А тебе ли да слушам? Този от подкаста е продал няколко десетки милиона Toyota и още толкова фордове и му имам повече доверие отколкото на тебе, когато става въпрос за автомобилно производство и автомобилни пазари. Твоето самочувствие че имаш експертиза на каква база е? Ти откъде черпиш информация?
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Мите, Китай е непостоянен пазар!Първо е яко субсидиран,както производство,така и потребелние,второ автомобилите са дълготраен актив, не телефон който се сменя всяка година!В момента другаря Си пренасища вътрешния пазар с цел да провокира външния,но нещата не се получават и това скоро ще се върне като огромно махало и ще срине много от китайските производители. Продължавай да слушаш подкасти.Може и да чуеш,че марсианците са слезли от роудстъра и са на BYD .... Слушал бил подкаст ...Божеее
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 10 ( преди 3 седмици )
    Точно обратното е. Китай продава нищожни бройки както в САЩ така и в Европа. С или без тях няма да има промяна. Но пък европейските и американски както и японски производители имат голям проблем на най-големия автомобилен пазар в света - китайския. Както вече споменах той е 30 милиона от общо 90 милиона продажби на световния пазар. Вчера слушах един интересен подкаст в YouTube в който единият от събеседниците обясни как в Австралия са слезли от "джиповете" на Toyota и ford и са се качили на BYD
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 3 седмици )
    Е така де! Сумарно. Смяташ ли че това е лош резултат за една-две години? Колко е ръста по любимата ти геометрична прогресия и колко процента пазарен дял ще имат сумарно примерно след 5 или 10 години, ако го запазят? Не знам дали се сещаш какви ви бяха опорните точки само преди пет-шест години? Продажбите на електромобили в световен мащаб тогава бяха 0, и няколко нули преди процента като пазарен дял. 3% си е направо голямо число за старт.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 3 седмици )
    Сумарно, Мите, сумарно държат мижави 3%. Като го разбиеш по отделни марки и ще се окажат промили. Каква инвазия, какви 5лв, какъв апокалипсис за старите производители.
  • #9
    10 rate up comment 4 rate down comment
    #9 ( преди 3 седмици )
    Китай е силно зависм от Европа и САЩ. Иначе няма къде да си продава стоките. На кой смяташ че ще продават? На Африка, там където е вечно лято и бананите растат по дърветата, и на никой нищо не му трябва освен една колиба.