Използването на eFuel, наричани още „електронни горива“, е част от ангажимента на Bentley за „намаляване на глобалните емисии, включително тези от глобални медийни събития". И британският производител на суперлуксозни автомобили го доказа, организирайки специално събитие за свои клиенти.
Гости от цял свят се събраха в Швейцария за представянето на четвъртото поколение на Continental GT Speed, който е оборудван с хибридна система с 4,0-литров W12, развиваща 782 к.с. И в случая за първи път беше използвано eFuel , което да демонстрира съвместимостта си със съществуващите двигатели с вътрешно горене.
Специалният тест, организиран от Bentley, включваше 12 автомобила Continental GT Speed по маршрут, съчетаващ четири известни планински прохода в Алпите. След повече от 4500 завоя и около 12 900 км, изминати за седем дни, беше отчетено 30% намаление на общия въглероден отпечатък на всеки от шофьорите.
Използваното eFuel е напълно синтетично гориво, разработено от международен консорциум, ръководен от Highly Innovative Fuels (HIF) Global и подкрепено от Porsche. То произведено в пилотния завод Haru Oni в Чили. Биогенният CO2 се улавя чрез процес на варене и се комбинира с водород, създаден чрез електролиза на вода, за да се създаде метанол, който след това може да бъде рафиниран в бензин.
Сместа, използвана от Bentley за събитие, е била R75, която представлява 75% eFuel и 25% обикновен бензин. Това гориво е използвано както за Continental GT Speed, така и за автомобилите на организаторите на събитието. Всички хибридни батерии са били заредени със 100% възобновяема електроенергия от местни водноелектрически централи и вятърни турбини.
Според компанията, комбинацията от производителността на Ultra Performance Hybrid задвижването на новия Continental GT, горивото eFuel и 100% възобновяема електроенергия от хотела е довела до 93% намаление на емисиите на CO2 от превозните средства в сравнение с предишни събития.