В доброто старо време сме изминавали по 18 км пеш, обикаляйки залите на Парижкия автосалон. За тазгодишното издание ни стигнаха 5.5 км - до такава степен умерено бе участието на автомобилните производители. Но на фона на прекратената завинаги Женева и на окаяния предишен опит на Париж от 2022, автомобилният салон от 2024 вдъхва известна надежда за бъдещето на големите изложения в Европа. Ето и автомобилите, които ни хванаха окото в четирите зали на Mondial de l'Auto - новите автомобили, разбира се, защото за класиките ще посветим отделна статия.
25-те най-интересни коли от Париж 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Renault 4
Несъмнено най-чаканата премиера, защото Renault някак си устоя на изкушението да допусне уж неволно изтичане на снимки преди салона. Възродената след три десетилетия "четворка" е практичен електромобил на платформата на Renault 5 e-tech, но доста повдигнат и с осезаемо по-голям багажник. Комбинацията от ретро и футуризъм в дизайна се възприема много добре, доколкото можахме да преценим от реакциите в Париж. Остава само да видим дали Renault ще спази обещанието си да предложи достъпни цени (в съвременния смисъл на "достъпни" - базовата версия ще е над 60,000 лева).
Несъмнено най-чаканата премиера, защото Renault някак си устоя на изкушението да допусне уж неволно изтичане на снимки преди салона. Възродената след три десетилетия "четворка" е практичен електромобил на платформата на Renault 5 e-tech, но доста повдигнат и с осезаемо по-голям багажник. Комбинацията от ретро и футуризъм в дизайна се възприема много добре, доколкото можахме да преценим от реакциите в Париж. Остава само да видим дали Renault ще спази обещанието си да предложи достъпни цени (в съвременния смисъл на "достъпни" - базовата версия ще е над 60,000 лева).