IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

18 ключови факта за възроденото Renault 4

Висок просвет, голям багажник и технологии от Google - ето колата, която трябва да направи електромобилите достъпни в Европа

ПАРИЖ, ОТ НАШИЯ ПРАТЕНИК. 63 години след появата на Renault 4, и три десетилетия след края на производството му, французите възраждат легендарния си модел вече като електромобил. Новото Renault 4 E-Tech electric бе представено днес на автомобилния салон в Париж като модела, с който компанията иска да "демократизира" електрическата мобилност в Европа, по думите на главния изпълнителен директор на марката Фабрис Камболив.
  
    
Renault 4
  
           
Новото Renault 4 ползва същата платформа и задвижване като представеното през пролетта Renault 5, но е удължено, с по-голям багажник и доста по-практично - съотношението между двата електромобила е горе-долу като това между Clio и Captur.

До този момент ни липсваше компактен просторен електромобил, заяви Камболив при премиерата. "Сега запълваме липсата с един многофункционален, практичен, модулен модел с голям и лесен за товарене багажник. Автомобил, който може да се използва за възможно най-много ежедневни нужди".
  
        
Новото Renault 4 в 18 факта (ГАЛЕРИЯ):


 
     

 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Продължение ( преди 15 минути )
    Така и язовирите ще останат пълни, без да е необходимо да работят и въглищни централи през пролетта лятото и есента, а само през зимата и то не всеки ден/седмица. Въпрос на организация и политическа воля е да направят двупосочното зареждане задължително за всички нови електромобили. Кой кога и дали ще го използва вече си е отделен въпрос.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 19 минути )
    Ето например в момента фотоволтаиците произвеждат над 2/3 от консумираната от България енергия, а АЕЦ Козлодуй произвежда над 1/2 . Електромобилите в момента могат да се зареждат с абсолютно чиста енергия, дори и без да работи ВЕЦ, която довечера да върнат в мрежата. Пиковото потребление ще може да се поеме от батериите и ВЕЦ, които са били спрени през деня за да пазят водата само при остра нужда. Така и язовирите ще останат пълни.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 53 минути )
    Кое lamborghini струва 33 000 евро? Не знам в кой свят живееш, но в наши дни 33 000 евро е цена на евтин автомобил. Най-обикновен Toyota RAV4 струва около стотина хиляди лева вече. Толкова вече струва малкият хибриден Ярис. Тоест това е добра цена за електромобил, въпреки компромисите с бавното зареждане.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    #3, с ламборгини ли го сравняваш, че ти се струва евтин?
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Не толкова супер ( преди 1 час )
    Леко разочарова мощността от 100 киловата бързо зареждане, но като си има предвид, че това е евтин градски автомобил с малка батерия, произведена в Европа, няма как да няма компромиси.
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Супер ( преди 1 час )
    С 11 kW двупосочно зареждане това ще е един от първите електромобили на бъдещето в което автомобилите са част от енергийната система. 100 000 автомобила свързани към мрежата могат да заместят единият блок на АЕЦ Козлодуй при нужда. 200 000 електромобила могат да поемат всичката произвеждана в този момент енергия произвеждана от слънцето, която е повече отколкото произвежда АЕЦ Козлодуй. Могат да я върнат довечера, когато се скрие слънцето.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Грешен подход, да имало е някога такава кола която била легендарна според Рено, ами добре. Но има нужда от нови модели които да станат легендарни а то такива няма, чудя се защо ли?