IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водещ производител на части затваря много от заводите си

Всеки четвърти работник в ZF ще бъде освободен догодина

Водещият световен разработчик и производител на агрегатни компоненти и системи за автомобилната индустрия ZF е на път да затвори част от заводите си в Германия. Доставчикът на части и оборудване също така ще съкрати работни места, съобщава онлайн-порталът за транспорт и логистика VerkehrsRunschau.de с позоваване на собствени източници.


ZF


ZF вече „е готов със списък с фабрики, които трябва да бъдат затворени възможно най-скоро", според председателя на Генералния работнически съвет на Handelsblatt Ахим Дитрих.

Бордът на директорите се фокусира върху повече от една трета от 35-те германски завода. Представител на компанията каза във Фридрихсхафен, че всички германски заводи се преразглеждат, за да се определи тяхната конкурентоспособност, тъй като „има някои места, които не дават необходимите резултати и мерките трябва да повишат конкурентоспособността".

Ако това не помогне, крайната мярка ще бъде затваряне на заводите. Компанията вече е „съкратила малко над 1000 работни места в Германия и общо над 1400 по целия свят", като това е само тази година. Бордът обяви, че ще съкрати между 11 000 и 14 000 работни места през следващата година. Това е почти всеки четвърти служител.

Цялата автомобилна индустрия се бори с прехода към електрическа мобилност, но ZF беше особено силно засегнат. Както знаете, електрическите превозни средства имат много по-малка компонентна база. Заради придобивания и инвестиции в нови технологии групата е задлъжняла и трябва да плаща повече от половин милиард евро годишно.

ZF е един от най-големите автомобилни доставчици в света с приблизително 169 000 служители в 160 производствени места в 30 държави. Мажоритарен собственик на групата е фондация Цепелин от град Фридрихсхафен. През 2023 година обемът на продажбите е бил около 46.6 милиарда евро.


0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 часа )
    Не знам колко пъти трябва да се обясни!В Китай е по-евтино заради експлоатация на хора и природа.Това което наричате бюрокрация, всъщност е грижа за хора и природни ресурси!Не може хем да ревете от газовете на колите с ДВГ,хем да мрънкате,че заводи не се строят кой къде му падне и метали не се леят без пречиствателни станции на инсталациите.Всичко това струва пари.Който му е готинко да диша отрови да ходи в Китай!А,може и в Русе,вечер до завода на Монтюпе!Тое е строен и работи без "бюрокрация"
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 часа )
    Като ЕС налагат санкции на Русия и евтините суровини газ и електроенергията стават скъпи,как да произвеждат???
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 3 часа )
    По-скоро е заради китайците, които произвеждат всичко на по-ниска цена. В Германия бюрокрацията задушава всяко производство. Да не мислиш че с електромобилите е лесно? Виж Тесла която построи по-бързо заводът, отколкото отне за издаването на ОВОС? Заради бюрократичните спънки, отложиха и производството на батерии в Германия и преместиха оборудването от Германия в САЩ, където Не само, че няма спънки, а държавата подпомага всякакво производство.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Германия потъва завлича цяла Европа след себе си!
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 часа )
    Само да не каже някой, че това е заради електромобилите - нито се продават кой знае колко по-малко ДВГ-та отпреди, нито тези, които са в движение са почнали да намаляват. Това ще се усети след най-малко 5-10 години, ако изобщо...