IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen съкращава 20% от администрацията

Компанията е готова да плати до 450 000 евро обезщетение на напуснал служител

Германския производител Volkswagen обмисля намаляването на персонала като един от начините за съкращаване на разходите. Според информация на германския вестник Handelsblatt компанията планира до 2026 г. да уволни до 20% от административния персонал, като освободените служители ще получат щедри обезщетения.


Volkswagen


Преди десетилетие Volkswagen беше най-големият производител на автомобили в света, но нещата се влошиха. Първият удар беше нанесен от избухването на „дизелгейт“ през 2015 г., последван от надпреварата при електрическите автомобили, съчетана с пандемията и последвалия недостиг на автомобилна електроника. Поредица от лоши управленски решения буквално поставиха автомобилния гигант на колене.

В края на 2023 г. изпълнителният директор на марката Volkswagen - Томас Шефер, заяви, че само решителни мерки могат да спасят компанията. Планът за намаляване на разходите, наред с други неща, предвижда за мащабни съкращения, които ще бъдат избирателни.


Volkswagen


На първо място, на по-възрастните служители ще бъде предложено ранно пенсиониране, както и да напуснат по собствено желание срещу голямо парично обезщетение. Размерът на плащанията ще зависи от заплатите и трудовия стаж. Топ-мениджърите, които са работили за компанията повече от 20 години, могат да получат до 450 000 евро като обезщетение.

Младите служители могат да разчитат само на 18 000–27 000 евро. Има и „турбо бонус“ от 50 000 евро за всеки, който е работил във Volkswagen повече от 5 години и е съгласен да напусне преди края на май 2024 г.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    бг смешки ( преди 5 месеца )
    това е доста изнеандващо имайки предивид че ФОЛкСВАГЕН ГРУП правят доста хубави коли и определено цена- качество е сред най-добрите на световният автомобилен пазар ...
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 5 месеца )
    Германците без дизела са умрели а дизела умре следователно и те умреха.Просто е виж например ако а е по голямо от б а бе от це то от тук следва че и це е чо-малко от а. Проста логика
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Споко, германците ще намерят начин да се справят с трудностите, може да не са на върха в световен мащаб но до голяма степен ще си запазят позициите на голям играч. Може да променят стратегиите си докато си намерят своят път, но фалит едва ли ще ги застигне. Ако бяха толкова неадаптивни нямаше да са се подържат в играта така добре. Все ще дойде някой силен мениджър да ги проведе през промените. Ние да се погрижим да избираме правилни управници тук, германците хич не ги мислете
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 5 месеца )
    Тия имар колодални задтлжения не случайно са след Пежо по пазарна капитализация
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Лошите новини за ФВ тепърва предстоят. Сега е момента мега феновете им от форума да спрат покупките от Горубляне и да подкрепят любимата марка с по (поне) една нова кола ;)))
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    В Тесла съкратиха работници,заради слабите продажби.Във Фолксваген съкращават администрация.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Когато Мъск съкрати 10% от служителите си включително висши мениджъри и началници на проекти - това е добре, това е оптимизация. Когато ВАГ го прави - фалит, край. Като знам фирмената култура на немците като цяло, огромна част от администрацията сигурно е адски мудна и тромава със спорен ефект. И при правилна реорганизация няма да загубят нищо.
  • #1
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 5 месеца )
    Фалита е близо