IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Близо 26 000 души остават без работа в Европа заради съкращения в индустрията

Volkswagen ще уволни 15 000 служители в Германия, Dacia се готви да освободи 11 000

Автомобилните гиганти Volkswagen и Dacia започнаха да се подготвят за значителни съкращения на персонал, докато се борят с въздействието на преминаването към електрически превозни средства и нарастващата конкуренция от страна на китайските производители. През следващите години европейските фабрики ще бъдат изправени пред безпрецедентно преструктуриране, което според експерти е неизбежно.


Volkswagen


Volkswagen подготвя мащабни съкращения в Германия. Автомобилният производител планира да съкрати повече от 15 хиляди служители и да затвори заводи у дома тази година, пише Bloomberg, позовавайки се на финансовата компания Jefferies. Анализаторите отбелязват, че Volkswagen може да направи това без съгласието на Надзорния съвет. Това ще доведе до допълнителни разходи от четири милиарда евро за автомобилния гигант, който се намира в тежко финансово състояние.

Синдикатите могат да протестират само заради заплатите, а не заради затваряне на заводи и съкращения, смятат анализатори. Затварянето на производствени мощности обаче ще струва скъпо на Volkswagen.

Компанията е в криза - тя е подложена на натиск от конкуренти от Китай и Tesla, а продажбите на електрически автомобили, които се превърнаха в основен фокус на инвестициите през последните години, намаляват. Това се влияе на първо място от цената на европейските автомобили, която все още е значително по-висока от тази на техните азиатски конкуренти. На второ място, намаляване на субсидиите за закупуване на автомобили на ток. В Германия след срив в продажбите решиха да върнат бонусите, но само частично - ще бъдат предложени предимства на юридически лица.

Не по-малко тревожни новини идват от румънската марка Dacia, собственост на Renault. Dacia обяви предстоящото съкращаване на 11 000 работни места - това е 8,5% от общия брой служители във фабриките в Румъния. Основната причина за съкращенията е автоматизацията и дигитализацията на процесите, както и намаляването на търсенето на автомобили без електрически компоненти.

Румънската марка обаче не седи със скръстени ръце. Тя планира да инвестира 17 милиона евро за модернизиране на фабриката си в Румъния, от които 7,4 милиона евро се очаква да дойдат от държавна помощ. Тази модернизация има за цел да подготви компанията за предизвикателствата на електрификацията, но и да подобри нейната конкурентоспособност в лицето на международната конкуренция.

0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Петрее,оня ден даваха кадри от Белгия,че съкращават 70 хиляди в заводите на Алуди който е под шапката съдрана на вагиналните и затварят заводите. Кви 26 хиляди бълнуваш,като само в една страна като Белгия съкращават толкоз. Гейропата е потънала и продължява устремно да прави това.
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ура еврогейския кен дзеф отива у помийната яма. Санкции,манкции на ви сега ша праите като вятъра фюююююю на руснаците на ***.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Фффффффф ( преди 1 месец )
    Дори и най богатите по мое наблюдения не купуват нови коли висок клас за лични а секонд хенд на 3 години
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Ххх ( преди 1 месец )
    Е то затова се чудят какво ли не да измислят, да ни спират колите и да им купуваме елктрокарите
  • #12
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    така става като си избирате за лидери чийто лозунг е вие сте прости затова се разбираме
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Dacia поне ще автоматизира производството за да намали себестойност, а VW, ще затваря заводи. Нищо, да почелпят челен опит от г-н Тавареш, 40-те милиона и да вдигнат още цените, за да компенсират печалбите от намаленият брой коли. Тъй де, просто е ще продават по-малко е ще печелят повече. Дали клиентите ще купуват е друга тема ...
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 8 - Не сравнявай законите на материята, със нематериалните неща.
  • #9
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Абе лалугер ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 2 часа )Съкратени 26000 работници,които щяха да произвеждат електрокари, които няма кой да купи." От тази дупка ли изскочи за да избълваш поредната си патологична лъжа и да се скриеш отново в дупката си да се правиш, че не си прочел въпросите които ти задават? Нали беше инженер по ДВГ. Къде се скри от въпросите в сферата ти на компетентност? Сега да не си професор икономист, за да раздаваш икономически коментари като този?
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 7: Така е... няма да има точно нормалност, но в някаква степен крайно дясното е нужно поне за кратко. От Нютон знаем, че за противодействие ти трябва равно по сила и обратно по посока. Може би ни трябва дясно залитане, за противовес на ултра лявото и после дай-боже криволичене по средата... не че имам подобни надежди. Аз залагам на това да видим как лявото за да се задържи се фашизира ;)
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6 - Следва безкрайно дясно залитане. Ама то е като махало на часовник. Ще се помята известно време, преди да се кротне. Дано само го преживеем.