IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Близо 26 000 души остават без работа в Европа заради съкращения в индустрията

Volkswagen ще уволни 15 000 служители в Германия, Dacia се готви да освободи 11 000

Автомобилните гиганти Volkswagen и Dacia започнаха да се подготвят за значителни съкращения на персонал, докато се борят с въздействието на преминаването към електрически превозни средства и нарастващата конкуренция от страна на китайските производители. През следващите години европейските фабрики ще бъдат изправени пред безпрецедентно преструктуриране, което според експерти е неизбежно.


Volkswagen


Volkswagen подготвя мащабни съкращения в Германия. Автомобилният производител планира да съкрати повече от 15 хиляди служители и да затвори заводи у дома тази година, пише Bloomberg, позовавайки се на финансовата компания Jefferies. Анализаторите отбелязват, че Volkswagen може да направи това без съгласието на Надзорния съвет. Това ще доведе до допълнителни разходи от четири милиарда евро за автомобилния гигант, който се намира в тежко финансово състояние.

Синдикатите могат да протестират само заради заплатите, а не заради затваряне на заводи и съкращения, смятат анализатори. Затварянето на производствени мощности обаче ще струва скъпо на Volkswagen.

Компанията е в криза - тя е подложена на натиск от конкуренти от Китай и Tesla, а продажбите на електрически автомобили, които се превърнаха в основен фокус на инвестициите през последните години, намаляват. Това се влияе на първо място от цената на европейските автомобили, която все още е значително по-висока от тази на техните азиатски конкуренти. На второ място, намаляване на субсидиите за закупуване на автомобили на ток. В Германия след срив в продажбите решиха да върнат бонусите, но само частично - ще бъдат предложени предимства на юридически лица.

Не по-малко тревожни новини идват от румънската марка Dacia, собственост на Renault. Dacia обяви предстоящото съкращаване на 11 000 работни места - това е 8,5% от общия брой служители във фабриките в Румъния. Основната причина за съкращенията е автоматизацията и дигитализацията на процесите, както и намаляването на търсенето на автомобили без електрически компоненти.

Румънската марка обаче не седи със скръстени ръце. Тя планира да инвестира 17 милиона евро за модернизиране на фабриката си в Румъния, от които 7,4 милиона евро се очаква да дойдат от държавна помощ. Тази модернизация има за цел да подготви компанията за предизвикателствата на електрификацията, но и да подобри нейната конкурентоспособност в лицето на международната конкуренция.

0 от 500
  • #6
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Полудяла Европа сама си го направи! Политическите простотии вкараха бедна на суровини Европа в игра, на която дори и правилата не е научила! Златната кокошка е оскубана и скоро ще я обезглавят. Марио драги ви го каза: СЛЕДВА ДЪЛГА АГОНИЯ! Щото ако някой си мисли, че ЕС е в състояние да тегли по 800 милиарда кедит на година (и че това ще помогне) определено има сериозен ментален дефицит...
  • #5
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Ха ха ( преди 2 месеца )
    ...докато се борят с въздействието на преминаването към електрически превозни средства и нарастващата конглокенция от страна на китайските производители... Нали ВАГиналните електрически глокници бяха номер 1)))) Що така ве тъпиятн Ханс))))
  • #4
    22 rate up comment 2 rate down comment
    гост ( преди 2 месеца )
    Покрай Дачия и ние го отнесохме, заводи за кабели в Плевен и Мездра, после Димитровград...
  • #3
    18 rate up comment 3 rate down comment
    q ( преди 2 месеца )
    Така преминава световната слава. Мислеха си че са вечни. Много по-лесно е да яхнеш тигъра, отколкото да слезеш от него - китайска мъдрост.
  • #2
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е само от фабриките на самите производители и то само от ФВ и Дачия. Реално ше са доста повече - като се сложат и подизпълнителите.
  • #1
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Съкратени 26000 работници,които щяха да произвеждат електрокари, които няма кой да купи.