IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германската икономика и автомобилна индустрия потъват заедно

Страната е прекалено зависима от износа, китайският отговор на митата ще е за 1,1 милиарда евро

Мнозина днес я смятат за неизбежна, но никой не смее да предвиди какъв ще е изходът. Германската автомобилна криза е едновременно причина и следствие от момента на изключителна слабост, пред който е изправен Берлин при поддържането на разумни икономически цели.
 
 
Германия производство


Според Федералната статистическа служба германският брутен вътрешен продукт е имал нулев процентен ръст през второто тримесечие на 2024 година. През предходните три месеца са отбелязани -0,2% спас. През цялата 2023 г. той е -0,3%, като Германия е единствената страна от групата на G7, която влиза в отрицателна линия.

Застой, в който колата е двоен герой. От една страна няма силен тласък за закупуване на нови автомобили. От друга отрицателното представяне на такива големи производствени компании като автомобилните не може да не се отрази на общите сметки на държавата. Знаем, Германия е много зависима от износа. Порочен кръг, който си струва да се обобщи възможно най-ясно.
 
 
VW производство


Според официалните данни съотношението на търговията към брутния вътрешен продукт на Германия надхвърля 80%. Средното за основните индустриализирани страни не достига 60%, а при САЩ и Китай дори 30%. Такъв висок дял обяснява уязвимостта на германския автомобилен сектор на фона на затягането на отношенията на Европейския съюз с Пекин, но също и на променящите се вкусове на пазара в азиатската страна. 

Според това, което съобщават митниците на Китай, германският износ там е намалял с 11% през първите седем месеца на 2024 г. Анализаторите в индустрията отбелязват, че от 2020 г. до днес пазарният дял на германските производители на автомобили под Великата стена е спаднал от 19 до 16%. Допълнителните щети, които се виждат, са тези от митата, които Пекин планира да наложи на западните автомобили с  двигатели на 2,5 литра. Разбира се, това удря яко премиум марките на Германия. Според авторитетния вестник Automotive News Europe, това ще удари гама от автомобили, които миналата година са донесли 1,1 милиарда евро на Германия само от Китай.
 
 
Mercedes-Benz Китай


Според доклад, изготвен от експерти на Marklines и лансиран от немската информационна агенция Dpa, през 2023 г. заводите на Volkswagen, BMW, Mercedes и други автомобилни производители вече работят с малко над две трети от производствения си капацитет. Фабриките можеха да направят до 6,2 милиона коли през 12-те месеца, но 4,1 милиона единици всъщност слязоха от поточните линии.Кризата вече изглежда очевидна. 

През последните 24 месеца намаляващото производство съответства на намаление на броя на служителите, равно на само 8%. Общият брой на заетите в немската автомобилна индустрия възлиза на 770 000 служители. Според агенция ДПА,  Volkswagen регистрира 14% по-малко печалба през първата половина на годината, BMW  поевтиня с почти 15%, а Mercedes  с почти 16%. Всички компании са преразгледали окончателните си финансови цели за 2024 г. надолу.


Зареждане на електромобили-2


Според последните данни, обработени от асоциацията на производителите ACEA, през първите седем месеца на 2024 г. в Европейския съюз са продадени 815 399 нови електрически автомобила  което представлява 12,5% от общия брой. През юли процентният спад допълнително се консолидира до 12,1%. Поглеждайки директно към Германия , данните за месец август 2024 г. са още по-обезсърчаващи. Колите там, задвижвани с батерии, намаляват с 68,8% в сравнение с регистрациите през същия месец на 2023 г. 

Стимулите, идващи от Европейския съюз, оказват още по-голям натиск върху Берлин със спиране на продажбата на бензинови автомобили през 2035 г. Тиери Бретон, еврокомисар за вътрешния пазар в оставка, подчерта пред германския икономически всекидневник Handelsblatt  как "успехът на прехода към електрическа мобилност в Съюза зависи от разширяването на инфраструктурата за зареждане". Потвърждавайки, че  автомобилната криза в Германия е непредсказуема.
 


 

 

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    При новия модел на многополярен свят истината е членство в БРИКС и ШОС,а не в скапаното НАТО И гейския ЕС ЕС,които загиват колокото и да не ти се вярва. И да изхода е както винаги с Русия.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    До 3,ами а дано да стане,че да разберете,че с тия *** сме обречени на изчезване. Такова падение не е имало и при националните ни катастрофи.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До #9 ( преди 2 дни )
    Долният ми коментар е до #9, не до #4
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До #4 ( преди 2 дни )
    Не бъди ироничен, щото като гледам колко са динамични процесите (нещо, което ти явно не забелязваш), нищо чудно да ти се наложи да хукнеш и натам. А иначе вярвай си, че светът е същия, като преди 20-30 години, живей си в деветдесетте, вярвай си в непреходността на западното благоденствие, тъни си в блажено неведение. Успех!
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До #12 ( преди 2 дни )
    Като гледам как се сговнясват нещата, не съм сигурен. Икономическият срив се дължи най-вече на наведеността на немските политици и силно пренебрегване на собствените интереси. Материалните кризи в един момент се преодоляват. Лошото е че се променя културния код на цяла Европа.
  • #12
    12 rate up comment 8 rate down comment
    до #11 ( преди 4 дни )
    Германците не ги мислете, те ще се оправят, ама ние и след 50 години няма да ги стигнем.
  • #11
    22 rate up comment 10 rate down comment
    yog ( преди 4 дни )
    щото швабите са много хитри и се отказаха от евтиния руски газ..хак да им е...германка беше дето извика ...идвайте африканци нас ни трябват доктори и инженери...и инженерите от остров Тумбукту пристигнаха да ги цоцат ахмаците
  • #10
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Преувеличено е, колите им не ги купуват защото останалите компании също са в криза както и служителите, аз си купих последната нова кола тази година, повече няма да го правя защото няма никакъв смисъл освен ако нямаш излишни пари.
  • #9
    23 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Ами бягайте в Русия докато е време. То разпада на гнилия запад се чака от 60 години. Ама първо се разпадна СССР и като пyтлep слезе от власт вероятно и Русия ще се разпадне преди запада. Или просто Китай ще си прибере лихвите и ще я купи.
  • #8
    29 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Слугите на САЩисаните имат много нерадостно бъдеще,. За съжаление и нашата съдба е същата...