Toyota си върна лидерството сред най-скъпите автомобилни марки в света, изпреварвайки гиганти като Tesla и Mercedes-Benz, според проучване на американската консултантска компания Interbrand за 2024 г. Стойността на японската марка Toyota се оценява на 72,8 милиарда долара, което е ръст от 13% на годишна база. Автомобилният производител заема 6-то място сред най-скъпите марки в света.
Въпреки че други анализаторски фирми като Kantar и Brand Finance по-рано бяха класирали Tesla и Mercedes-Benz на върха, Interbrand има различно мнение. Mercedes-Benz се нарежда на второ място с 58,9 милиарда долара, което е спад от 4% спрямо миналата година (8-мо място в общата ранглиста). BMW заема трета позиция с 52 млрд. долара или спад от 2% (десети в цялата класация).
Що се отнася до Tesla, стойността на нейната марка спадна с 9% и сега възлиза на 45,5 милиарда долара, което прати компанията на четвърто място. Това е най-ниското класиране на Tesla сред всички изследователски агенции.
Челната десетка при автомобилните производители се допълва от Honda с 26,7 млрд. долара (+9%), Hyundai с 23 млрд. (+13%), Porsche със 17,4 млрд. (+7%), Audi със 17,3 млрд. (+6%), Volkswagen 16,5 млрд. (+4%) и Ford с 14,4 млрд. (-3%).
Interbrand обяснява подхода си за оценка на стойността въз основа на финансовите резултати, въздействието на марката върху клиентите и конкурентната позиция на компанията на пазара. Toyota продължава да укрепва позициите си, доказвайки, че нейният успех надхвърля обикновените продажби.
Най-скъпата марка в света отново е Apple, чиято стойност се оценява на 488,9 млрд. долара, но тя отбелязва спад от 3%. Освен Toyota, Mercedes-Benz и BMW, в Топ 10 на общата класация са Microsoft с 352,5 млрд. долара (+11%), Amazon с 298,1 млрд. (+8%), Goggle с 291,3 млрд. (+12%), Samsung със 100,8% (+10%), Coca-Cola с 61,2 млрд. (+5%) и McDonald's с 53 млрд. (+4%).