fallback

Toyota отново е най-скъпата автомобилна марка

Японската компания изпревари Tesla и Mercedes-Benz, стойността й е близо 73 милиарда долара

Toyota си върна лидерството сред най-скъпите автомобилни марки в света, изпреварвайки гиганти като Tesla и Mercedes-Benz, според проучване на американската консултантска компания Interbrand за 2024 г. Стойността на японската марка Toyota се оценява на 72,8 милиарда долара, което е ръст от 13% на годишна база. Автомобилният производител заема 6-то място сред най-скъпите марки в света.

Въпреки че други анализаторски фирми като Kantar и Brand Finance по-рано бяха класирали Tesla и Mercedes-Benz на върха, Interbrand има различно мнение. Mercedes-Benz се нарежда на второ място с 58,9 милиарда долара, което е спад от 4% спрямо миналата година (8-мо място в общата ранглиста). BMW заема трета позиция с 52 млрд. долара или спад от 2% (десети в цялата класация).

Що се отнася до Tesla, стойността на нейната марка спадна с 9% и сега възлиза на 45,5 милиарда долара, което прати компанията на четвърто място. Това е най-ниското класиране на Tesla сред всички изследователски агенции.

Челната десетка при автомобилните производители се допълва от Honda с 26,7 млрд. долара (+9%), Hyundai с 23 млрд. (+13%), Porsche със 17,4 млрд. (+7%), Audi със 17,3 млрд. (+6%), Volkswagen 16,5 млрд. (+4%) и Ford с 14,4 млрд. (-3%).

Interbrand обяснява подхода си за оценка на стойността въз основа на финансовите резултати, въздействието на марката върху клиентите и конкурентната позиция на компанията на пазара. Toyota продължава да укрепва позициите си, доказвайки, че нейният успех надхвърля обикновените продажби.  

Най-скъпата марка в света отново е Apple, чиято стойност се оценява на 488,9 млрд. долара, но тя отбелязва спад от 3%. Освен Toyota, Mercedes-Benz и BMW, в Топ 10 на общата класация са Microsoft с 352,5 млрд. долара (+11%), Amazon с 298,1 млрд. (+8%), Goggle с 291,3 млрд. (+12%), Samsung със 100,8% (+10%), Coca-Cola с 61,2 млрд. (+5%) и McDonald's с 53 млрд. (+4%).

fallback
  • #11
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 6 - да кажеш, че най-големия производител на автомобили,който деситилетия е номер 1 по продажби е в застой, е като да кажеш, че Джокович е бил в застой през всички 428 седмици в които е бил No 1 в ATP!Всяко нещо си има една точко от която нагоре няма!На Марс ли да продават Тойота?Има точка на насища на пазара с една марка,без значени какви модели и в какви сигменти пускат!На свободен пазар,даже Кока Кола,Памперс или Ксерокс не са постигнали тотално превъзходство.Просто защото клиенат решава!
  • #10
    Ами ( преди 2 месеца )
    Докато има Бaлъци - ще има и Тaрикати!
  • #9
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Народът не обича и въглищата. Да не мислиш че на някой много му харесваше всяка сутрин да чисти печки и котли и да пали въглища? Това беше най-евтиното отопление. По-късно станаха дървата, А в момента повечето котли се заменят с термопомпи, защото е най-евтино. Единственото което се иска от тебе е да натиснеш копчето или даже и това да не правиш, а да кажеш на siri, google assistant или Алекса колко градуса искаш да ти е температурата във всяко помещение по отделно. Не става въпрос за обичане
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чичо Кольо, народът не е заобичал хибридите. Просто само това има в магазина. Все едно преди 89та година народът много харесваше салам Камчия. Цялата им работа на електрифилите е такава, крепяща се на ограничения и такси, и затова много обичат да дават Норвегия за пример. Свобода, равенство, "инклузивност", ама накрая вземи тази забрана за ДВГта, вземи тези задължителни количества продадени електрички, и т.н., и т.н.
  • #7
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 50 минути )Още една опорка на Теслю адреналинката електричка се срина!" Понеже съм функционално неграмотен и не можах да те разбера за какво говориш, Ще ми обясниш ли на по-простичък и разбираем език коя е тази моя опорна точка, кога съм я споделил и защо смяташ, че се е сринала? Не бъди психопат който казва че е спал със сестра ми, без преди това да се поинтересува дали имам сестра.
  • #6
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Пълни глупости. Колкото по-голям бизнесмен си, толкова повече излишен капитал имаш от печалбата, който да влагаш в нови бизнеси и да увеличаваш вертикалната интеграция. Колкото по-голям е заема на утвърдена фирма, толкова по лош бизнес е това. Вид пирамида. Бизнес който не може да се самофинансира. Toyota е типичен пример - от 10 години са в застой. Както технологичен така и на продажбите. Въпреки застоя дълговете растат. Чакаме цифрите от сектантите, за да ме опровергаят! Особено от гостенина
  • #5
    Чичо Кольо до 3ти ( преди 2 месеца )
    И това също съм го коментирал. Огромните корпоративни заеми са средство за намаляне на плащане на данъци. Вместо да плащаш мега големи заеми на печалбите си, взимаш повече заеми и инвестираш в нещо.....Така да се каже колкото ти е по-голям (заема), толкова си по-голям в бизнеса.
  • #4
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Чичо Кольо си е Тойоткаджия, ама след като се е информирал много добре, изглежда ще сменя с Тесла скоро. В БГ сме бавно изоставащи, не обичаме нови технологии, а и масата не можем да си ги позволим нови, и разбирам защо не се харесва Тесла. Ще се променят нещата след 10тина години. Същото беше и с хибридите - никой не искаше да чуе за хибрид преди 5-10 години, сега вече ги има много по улиците. Развиваме се, ама бавно. А бе обичаме да се съмняваме във всичко, защото си мислим че знаем повече
  • #3
    Глупости ( преди 2 месеца )
    И най задлъжнялата. Как може да имаш дълг и да си най скъпия като над 100% от скъпотата ти е под формата на дълг.
  • #2
    Гост ( преди 2 месеца )
    Още една опорка на Теслю адреналинката електричка се срина!
fallback
Последни