fallback

Toyota отново е най-скъпата автомобилна марка

Японската компания изпревари Tesla и Mercedes-Benz, стойността й е близо 73 милиарда долара

Toyota си върна лидерството сред най-скъпите автомобилни марки в света, изпреварвайки гиганти като Tesla и Mercedes-Benz, според проучване на американската консултантска компания Interbrand за 2024 г. Стойността на японската марка Toyota се оценява на 72,8 милиарда долара, което е ръст от 13% на годишна база. Автомобилният производител заема 6-то място сред най-скъпите марки в света.

Въпреки че други анализаторски фирми като Kantar и Brand Finance по-рано бяха класирали Tesla и Mercedes-Benz на върха, Interbrand има различно мнение. Mercedes-Benz се нарежда на второ място с 58,9 милиарда долара, което е спад от 4% спрямо миналата година (8-мо място в общата ранглиста). BMW заема трета позиция с 52 млрд. долара или спад от 2% (десети в цялата класация).

Що се отнася до Tesla, стойността на нейната марка спадна с 9% и сега възлиза на 45,5 милиарда долара, което прати компанията на четвърто място. Това е най-ниското класиране на Tesla сред всички изследователски агенции.

Челната десетка при автомобилните производители се допълва от Honda с 26,7 млрд. долара (+9%), Hyundai с 23 млрд. (+13%), Porsche със 17,4 млрд. (+7%), Audi със 17,3 млрд. (+6%), Volkswagen 16,5 млрд. (+4%) и Ford с 14,4 млрд. (-3%).

Interbrand обяснява подхода си за оценка на стойността въз основа на финансовите резултати, въздействието на марката върху клиентите и конкурентната позиция на компанията на пазара. Toyota продължава да укрепва позициите си, доказвайки, че нейният успех надхвърля обикновените продажби.  

Най-скъпата марка в света отново е Apple, чиято стойност се оценява на 488,9 млрд. долара, но тя отбелязва спад от 3%. Освен Toyota, Mercedes-Benz и BMW, в Топ 10 на общата класация са Microsoft с 352,5 млрд. долара (+11%), Amazon с 298,1 млрд. (+8%), Goggle с 291,3 млрд. (+12%), Samsung със 100,8% (+10%), Coca-Cola с 61,2 млрд. (+5%) и McDonald's с 53 млрд. (+4%).

fallback
  • #41
    до tsla ( преди 2 месеца )
    Изказа се! По-добре не го прави, че ставаш смешен!
  • #40
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Тойота ако важеше, нямаше NUMMI завода й да го купим ние. Конгломератът TESLA inc. прави коли, централи (MegaPack), панели (Solar roof), домашни станции (Powerwall), сателити (Star Link), ракети (SpaceX), Open AI, роботика (Optimus), транспортна индустрия (Giga press, Tesla Semi, Cyber cab), станции (Super/Megacharger), суперкомпютри (Dojo) с изцяло собствен софтуер и т.н., и т.н., и т.н... ПРЕД TESLA, ТОЙОТА Е КАТО ЛАФКАТА НА СТОЧНА ГАРА
  • #39
    Miusuka Madoto ( преди 2 месеца )
    Само HONDA & ACURA!
  • #38
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    И още чакам "цифрите" за брутния марж на печалбата на продаден автомобил за Tesla и Toyota, да видим дали си прав, точно колкото гост беше прав за пазарната капитализация?
  • #37
    До пръцльо ( преди 2 месеца )
    Изброй опорките, на които се смееш и ще паднат? Да се посмеем и ние. Например опорката, че Toyota има по-висока пазарна капитализация от Тесла на която сложи два плюса на гостенина? Смяташ че съм излъгал с числа и пазарната капитализация ама Тесла не е три пъти по-голяма от на Toyota? Или продължаваш да си държиш на тезата, че водородът има по-голяма енергия на плътност както от батериите така и от бензина и дизела, със своите 666kWh на килограм?
  • #36
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Стотици пъти съм казвал, че Toyota ако продължава по същия път със сигурност ще си осигури огромни печалби до малко преди 2030 година, защото дотогава в продажбите на хибриди ще растат, част от производителите ще преминат към продажба на електромобили, а клиентите им няма какво да изберат освен Toyota, която ще е една от малкото които продължават да продават старите технологии за сектанти и лудити, които плащат за тях повече отколкото за новите. Но обикновено ви трябва по 3-4 г. Да схванете ново
  • #35
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Печалбите на Toyota всички знаем от какво са. Спестяват си разходите за развойна дейност и произвеждат 10-годишни технологии. Спестяват си разходите за разширяване на производствената база и или повишаване на ефективността на вече съществуващата. Това води до натрупване на заявки, което започва да изнервя клиентите които се налага да чакат по една година за поръчката си и поглеждат към други компании. Печалбата на Toyota можеше да е много по-голяма днес, ако я бяха намалили преди години.
  • #34
    Реална е ( преди 2 месеца )
    На база развитието на Тесла. Както технологично, защото е технологичен лидер който всички следват, така и пазарен лидер със стабилен ръст средно над 50% годишно за последните 10 години, включително тази година. Твърде вероятно е пазарната капитализация да бъде коригирана още надолу, ако до година две реализира застой като Toyota.
  • #33
    Г-н пръдлив ( преди 2 месеца )
    Тесла за кратко струваше над трилион долара, а след това пазарната капитализация беше коригирана до реалните 700 милиарда колкото си стои и днес. Колкото и да се коригира надолу, пак няма да падне под тази на Toyota.
  • #32
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Реална капитализация за мен е когато годишния дивидент е от 2 до 4%. Тойота в момента е на 4.23%, което значи че е леко подценена. Ти на базата на каква точно логика твърдиш че Тесла е с реална капитализация, при положение че дори не дават дивидент, т.е. единствената причина някой да им купува ацкиите е очакването да растат и да ги продаде за повече, т.е. чиста спекула?
fallback
Последни