fallback

Toyota отново е най-скъпата автомобилна марка

Японската компания изпревари Tesla и Mercedes-Benz, стойността й е близо 73 милиарда долара

Toyota си върна лидерството сред най-скъпите автомобилни марки в света, изпреварвайки гиганти като Tesla и Mercedes-Benz, според проучване на американската консултантска компания Interbrand за 2024 г. Стойността на японската марка Toyota се оценява на 72,8 милиарда долара, което е ръст от 13% на годишна база. Автомобилният производител заема 6-то място сред най-скъпите марки в света.

Въпреки че други анализаторски фирми като Kantar и Brand Finance по-рано бяха класирали Tesla и Mercedes-Benz на върха, Interbrand има различно мнение. Mercedes-Benz се нарежда на второ място с 58,9 милиарда долара, което е спад от 4% спрямо миналата година (8-мо място в общата ранглиста). BMW заема трета позиция с 52 млрд. долара или спад от 2% (десети в цялата класация).

Що се отнася до Tesla, стойността на нейната марка спадна с 9% и сега възлиза на 45,5 милиарда долара, което прати компанията на четвърто място. Това е най-ниското класиране на Tesla сред всички изследователски агенции.

Челната десетка при автомобилните производители се допълва от Honda с 26,7 млрд. долара (+9%), Hyundai с 23 млрд. (+13%), Porsche със 17,4 млрд. (+7%), Audi със 17,3 млрд. (+6%), Volkswagen 16,5 млрд. (+4%) и Ford с 14,4 млрд. (-3%).

Interbrand обяснява подхода си за оценка на стойността въз основа на финансовите резултати, въздействието на марката върху клиентите и конкурентната позиция на компанията на пазара. Toyota продължава да укрепва позициите си, доказвайки, че нейният успех надхвърля обикновените продажби.  

Най-скъпата марка в света отново е Apple, чиято стойност се оценява на 488,9 млрд. долара, но тя отбелязва спад от 3%. Освен Toyota, Mercedes-Benz и BMW, в Топ 10 на общата класация са Microsoft с 352,5 млрд. долара (+11%), Amazon с 298,1 млрд. (+8%), Goggle с 291,3 млрд. (+12%), Samsung със 100,8% (+10%), Coca-Cola с 61,2 млрд. (+5%) и McDonald's с 53 млрд. (+4%).

fallback
  • #31
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Тротинетка "Tesla беше надценена, но после падна до реалното." Ха-ха-ха, по-голяма пропагандна глупoст от това едва ли можеше да родиш. Енрон, Теранос и дот-комите също са били така, преди да се разбере кое всъщност е "реалното". Статията е за Тойота, най-успешния производител, моля не я oсирай с недоразумението Тесла.
  • #30
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Разбира се че няма да му отговориш, защото ако му кажеш, че греши означава, че аз съм прав. Ето малко цифри и история през 2013 , Toyota има пазарна капитализация$193.90 B и продава 10 милиона , а Тесла продава 22 000 бройки и има пазарна капитализация $18.51 B. Днес Toyota е увеличила продажбите си с по-малко от 10%, а капитализацията се е вдигнала с 15% и е $228.88 B. Продажбите на Тесла са 80 пъти повече и растат, но пазарната капитализация се е качила само 40 пъти. Коя е надценената?
  • #29
    До пръцльо ( преди 2 месеца )
    Също така можеш да го помолиш гост да ти обясни, че енергийната плътност на водорода е много далеч от 666kWh/kg за да спреш да вярваш на лъжите на Toyota. Но пък за какво ли да ги казва тези неща, след като ВЯРАТА е по-силна от който и да е факт, дори този факт да е казан от антиелектрик. Това би обезсмислило съхранението на енергия във вид на водород, в което толкова силно ВЯРВАТЕ, въпреки че пазарната капитализация на Тесла се качи най-вече, защото повечето ПОВЯРВАХМЕ, че водородът е глупост.
  • #28
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Не е нужно да ми повтаряш думите за да се правиш на умен. Направи си на умен пред гост, вместо да му слагаш плюсове на простотиите "Гост ( преди 2 часа )Да обясним на функционално неграмотен Теслю Тунберг.Опорката "Тесла има най голямата пазарна капитализация" се срина."... Спокойно можеше да му обясниш кой е функционално неграмотния защото Тесла има най-голямата пазарна капитализация сред автомобилните производители с голяма преднина. Tesla беше надценена, но после падна до реалното.
  • #27
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, бъркаш това което другите пишат с това което ти си мислиш че другите пишат. Пазарната капитализация на Тойота е по-малка от тази на Тесла, но това е защото Тесла е борсов балон с милиони балъци-пишман-инвеститори, които още не значт че са такива. Технологично, а както и в реални активи, Тойота е далеч пред Тесла.
  • #26
    Поправка ( преди 2 месеца )
    Ето от мен за Toyota. За ТЕСЛА от Гост. Нека да докаже тезата си, че Toyota има по-голяма пазарна капитализация от Тесла. Онези двамата които са му сложили плюсовете също могат да се включат И да докажат защо са му ги сложили, вместо да му напишат минуси, че ги лъже нагло. Очевидно са от онези сектанти мазохисти които обичат да ги лъжат и мамят и са готови да хвърлят пачки от терасата, защото някой им е казал нещо хубаво по телефона, въпреки че знаят че е лъжа.
  • #25
    Нищо ново под слънце ( преди 2 месеца )
    Пак си комуникираме с минуси и ВЯРА, НО НИКАКВИ ФАКТИ и цифри. Ето от мен за Toyota. За Toyota от Гост. Към октомври 2024 г. Toyota има пазарна капитализация от $228,88 милиарда . Това прави Toyota 51-ата най-ценна компания в света по пазарна капитализация според нашите данни. Пазарната капитализация, обикновено наричана пазарна капитализация, е общата пазарна стойност на акциите в обращение на публично търгувана компания и обикновено се използва за измерване на стойността на една компания.
  • #24
    До гостенина ( преди 2 месеца )
    Да приемем на сляпа ВЯРА, че си купил гаражът за примерно 20 000 евро, което е много добра цена дори преди 10 години и в момента струва 60 000 евро. Какво направи с печалбата от 40 000 евро? В какво я инвестира? Купи ли си нещо с нея? Сега да приемем че пазарната капитализация на Тесла се е сринала три пъти и от два трилиона вече е само 700 хиляди. Какво е изгубила Тесла от това? Изгубила абсолютно същото което ти си спечелил - НИЩО.
  • #23
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Някакви факти и цифри ще кажеш ли в своя защита? Честно казано не съм проверявал Как е за последното тримесечие, но пък винаги съм готов да чуя поредния ти Бисер. Нещо подобно на онова, че в 1 килограм водород се съхранява 666kWh енергия и затова бъдещето принадлежи на водородът. Точно както и ФАКТИТЕ на РУК, че с 5 ЛИТРА водород се изминават 1400 км. След такива ФАКТИ, защо пък Toyota да не печели 176 пъти повече от от Тесла от продаден автомобил. Все пак смехът е здраве! Благодаря за грижите!
  • #22
    Да обясним ( преди 2 месеца )
    На функционално неграмотния гост, че В статията няма и запетайка за пазарната капитализация на Tesla, а ВЯРАТА му, че В статията пише за срината пазар на капитализация на Тесла си е плод както на функционалната така и на обикновената му неграмотност. Неграмотност която бива награждавана от другите неграмотни с плюсове, защото фактите нямат никакво значение пред ВЯРАТА!
fallback
Последни