fallback

Toyota отново е най-скъпата автомобилна марка

Японската компания изпревари Tesla и Mercedes-Benz, стойността й е близо 73 милиарда долара

Toyota си върна лидерството сред най-скъпите автомобилни марки в света, изпреварвайки гиганти като Tesla и Mercedes-Benz, според проучване на американската консултантска компания Interbrand за 2024 г. Стойността на японската марка Toyota се оценява на 72,8 милиарда долара, което е ръст от 13% на годишна база. Автомобилният производител заема 6-то място сред най-скъпите марки в света.

Въпреки че други анализаторски фирми като Kantar и Brand Finance по-рано бяха класирали Tesla и Mercedes-Benz на върха, Interbrand има различно мнение. Mercedes-Benz се нарежда на второ място с 58,9 милиарда долара, което е спад от 4% спрямо миналата година (8-мо място в общата ранглиста). BMW заема трета позиция с 52 млрд. долара или спад от 2% (десети в цялата класация).

Що се отнася до Tesla, стойността на нейната марка спадна с 9% и сега възлиза на 45,5 милиарда долара, което прати компанията на четвърто място. Това е най-ниското класиране на Tesla сред всички изследователски агенции.

Челната десетка при автомобилните производители се допълва от Honda с 26,7 млрд. долара (+9%), Hyundai с 23 млрд. (+13%), Porsche със 17,4 млрд. (+7%), Audi със 17,3 млрд. (+6%), Volkswagen 16,5 млрд. (+4%) и Ford с 14,4 млрд. (-3%).

Interbrand обяснява подхода си за оценка на стойността въз основа на финансовите резултати, въздействието на марката върху клиентите и конкурентната позиция на компанията на пазара. Toyota продължава да укрепва позициите си, доказвайки, че нейният успех надхвърля обикновените продажби.  

Най-скъпата марка в света отново е Apple, чиято стойност се оценява на 488,9 млрд. долара, но тя отбелязва спад от 3%. Освен Toyota, Mercedes-Benz и BMW, в Топ 10 на общата класация са Microsoft с 352,5 млрд. долара (+11%), Amazon с 298,1 млрд. (+8%), Goggle с 291,3 млрд. (+12%), Samsung със 100,8% (+10%), Coca-Cola с 61,2 млрд. (+5%) и McDonald's с 53 млрд. (+4%).

fallback
  • #21
    Гост ( преди 2 месеца )
    Да обясним на функционално неграмотен Теслю Тунберг.Опорката "Тесла има най голямата пазарна капитализация" се срина."
  • #20
    Гост ( преди 2 месеца )
    Теслю адреналинката електричка пак си прави свободни съчинения.Никога не съм споменавал колко съм платил за гаража.Изборът да карам кола втора употреба си е лично мой,мога да си купя нова кола,за моите километри няма никакъв смисъл.Инвестицията в апартамент и гараж е по добра инвестиция, цената се вдигна три пъти досега.
  • #19
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Ха-ха, тротинетка "затова Тесла има по-висок марж на печалбата". Само дето няма. Факт. Останалия тюрлюгювеч хич няма и да си губя времето да го чета.
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да направим паралел с дълговете. Гост и Toyota са взели заем за гаража и за производствените сгради. Те не са техни, а на банката. Ако по някаква причина утре гост остане без работа, а Toyota без приходи и спрат да си плащат вноските, банките ще им вземат гаража и производствените сгради. Затова Toyota не строи нови сгради и не се развива - това ще изяде и малката печалба на автомобил. Отговорът на втория ти въпрос - затова Тесла има по-висок марж на печалбата, въпреки, че строи и се развива
  • #17
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Както Тесла, така и строителя може да прави с тези пари каквото си пожелае - строителя строи нови сгради за продажба, а Тесла строи нови сгради за производство на електромобили. Дали цената на акциите и на гаража върви нагоре или надолу, нито гост нито акционера ще спечелят или изгубят нещо от това.
  • #16
    До пръц пръц ( преди 2 месеца )
    Забелязах че не съм ти отговорил на въпросите, а не искам да бъда асоцииран с психопатите, които по подразбиране не отговарят на въпроси. Тотално си объркал инвестиция с дълг. Например Гост е инвестирал 30 000 евро за да си купи гараж за toyota-та за 10 000 лв. А някой си е купил акции за 30 000 евро като дял от Тесла. Гост е дал парите на строителя, а този с акциите ги е дал на Тесла. Нито гост очаква някога строителя да му върне парите, нито инвеститорите чакат Тесла да им ги върне.
  • #15
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Първо искам да обясниш на РУК , че ако някой те нарече пръдлив самохвалец Това е огромен комплимент към тебе и не е нужно да ме обвинява, че те обиждам. После му обясни, че ако според тебе се чака по една година за да си получиш поръчаната Toyota, Това означава че Toyota може да продава много повече на година, но няма производствен капацитет за да задоволи търсенето. Също така освен настоящата си гама можеше да продава по няколко милиона електромобила ДОПЪЛНИТЕЛНО към сегашните 10 милиона.
  • #14
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, пак ли дебилизми? На Тойота дълговете им са поне към финансови институции за разлика от Тесла, чиито дългове са към ограбени пишман инвеститори, които живеят с илюзията че това не е така. Апропо, какво стана с опорката че Тесла имали по-висок марж от Тойота?
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    колко ли трябва да не се уважаваш за да си купиш тойота
  • #12
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 6 - да не разбираш основни пазарни принципи, не е функционална, а обща неграмотност!Да наричаш очевидния успех на Тойота, технологичен и пазарен застой е също обща неграмотност но и откровен хейт!Хората продават това което се търси,очевидно нацелиха по-добре от всички това което пазара иска днес, доброволно или доброзорно, но това иска днес.Дали ще нацелят утре,времето ще покаже,не ти! Чети повече, от колкото пишеш, ще ти е полезно.А и ще дадеш малко почивка на хората тук да си говоря за коли
fallback
Последни