IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показва нов начин за зареждане на автомобили

Водородните касети на японската марка ще могат да се използват и в бита

На специално събитие в Япония по-късно този месец Toyota ще покаже преносими водородни касети, които могат да се използват за зареждане на електрически автомобили и различни домакински уреди.
   
   
Toyota-1
  
   
Тези водородни картриджи могат да се използват като гигантски АА батерии. От Toyota не споменаха точно какъв запас от мощност те могат да осигурят, но уточниха, че подмяната на такава захранваща банка отнема няколко минути. Следователно, винаги ще може да увеличите пробега на вашия електрически автомобил, стига да имате под ръка необходимия запас от тези преносими касети.
 
  
Toyota-2
 
  
Японската компания също така отбеляза, че водородните касети ще имат редица други приложения. Например, като захранване на преносими готварски печки, които се използват при къмпингуване. За целта Toyota обедини сили с марката Rinnai Corporation и разработи печка, която работи на водород.
  
   
Toyota-3
 
  
По време на събитието Toyota ще покаже и системата за съхранение на енергия Sweep. Тя използва батерии, които са прослужили срока си и са свалени от електрическите превозни средства. Животът им се удължава и те се използват повторно като енергийни стабилизатори, когато се комбинират със слънчеви панели и други системи за генериране на възобновяема енергия.
  
  

0 от 500
  • #56
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Плюс минус ( преди 1 месец )
    Помолих за проверка на уж грешните сметки? Но единствените математически напъни отново са върху минуса на мненията и нито дума по сметките, които повече от очевидно са верни. Погледнах и данните които съм "объркал" защото съм дал характеристиките на стария модел с два "резервоара" с общ обем 122 л и 5,65 килограма. Странно, но новият модел има три "бутилки" с общ обем 141 литра, но събират по-малко - 5,6кг, което още повече намалява обемната плътност. Официален разход 21,7л/100 и 0,86кг/100
  • #55
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Тегло ( преди 1 месец )
    5 кг батерии имат капацитет 1,16kWh и заемат 3,11 литра. Тоест за същото тегло, батериите имат три пъти по-малък капацитет, но заемат седем пъти по-малко място. Всичко дотук обаче са сметки без кръчмар. Както от техническа така и от икономическа гледна точка. И въпреки това дори съм от тези сметки се вижда, че това е поредното водородно решение, което не струва и Toyota хвърля както сили така и средства в неправилна посока. Ясно точно и аргументирано с цифри, а не с " Ти знаеш ли ме кой съм"
  • #54
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Капацитет ( преди 1 месец )
    Ако ти трябват 3,3kWh електрическа енергия, вместо 22 l бутилка, при 622,4Wh/L за 4680 батерия, която не блести с голяма енергийна плътност, батерията ще заеме само 5,3 литра полезен обем и ще тежи 14,2кг. Тоест ще тежи почти 3 пъти повече, но ще заема 4 пъти по-малко пространство.
  • #53
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Нови сметки ( преди 1 месец )
    Предишните сметки бяха за обема 22 l на тези 5кг касети с водород, които доставят 3,3kWh електрическа енергия. "Енергийните плътности на 4680 батериите са 622,4Wh/L и 232,5Wh/kg. Тоест 22литра имат капацитет 13,7kWh и тежи 58,9кг." Като тръгнеш на път, много по-важно е колко обем ще ти заеме в багажника допълнителната енергия която носиш, а не колко тежи. За да получиш същата енергия като батерията, трябват четири бутилки по 22 l - 88 литра от полезния обем на багажника. 20 кг за 13,2kWh
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    "Аз съм карал кола предоставена от Тойота Германия, чета сайта на Тойота Германия! " След като си технически експерт и си карал толкова много автомобили по един и същ маршрут, карал ли си Тесла? Чел ли си сайта на Тесла Германия? Защо тогава не го цитираш когато говориш за пробега на Тесла? Виждаш ли лицемерието и двойния аршин? Някога да съм споменал официални данни от Тесла или такива от Уикипедия? Винаги смятам на реалистичните 20kWh/100, въпреки драстичния по-нисък официален разход.
  • #51
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 48 ( преди 1 месец )
    Пак аз той ти. Човек колко пъти да ти казвам да поправяш цифрите които не ти харесват и ще смятам с тях. Някъде да съм ти казал че са грешни? Както виждаш с една бутилка могат да се минат от 300 до 1300 км и всяко число между тези двете със сигурност е вярно, стига да не го ВАДИШ ОТ КОНТЕКСТА. Видях си грешката - писал съм за стария модел. Признах си я. Сега за да не търся спокойно можеш да ми кажеш ОТ ОПИТ щом стария е бил 5,65 килограма за 502 км, колко кг. и литра събира новия за 650 км
  • #50
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз вече намерих грешка от 100 000% в изказването на господина с обидния Ник. Ти откри ли я? Виждаш ли някаква грешка в моите твърдения, които са базирани на обема който той е дал, въпреки че ако знаеш колко е голяма 11-литрова бутилка от минерална вода, това закаченото на калника въобще не ми прилича на две такива бутилки една за друга. Без да съм ги мерил 11-литрова бутилка е с диаметър около 20 см и височина 40 см. Бутилката закачена за автомобила не ми прилича на 80 сантиметра дължина
  • #49
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Правим сравнение с това написано в 22 коментар Hvaliprats ( преди 9 часа )Ха-ха, тротинетка-льохман-психопат "я има 200 мл водород, я няма", да беше потърсил данни в Гугъл преди да ставаш за смях? Към 22 литра е обема, тежи 5 кг и с горивна клетка дава 3.3кВтч електричество, т.е. 660кВтч/кг, господин ВЯРВАЩ в собствените си фантазии и пишещ само глупотевини по форумите. РУК пак много време ти е отделил.
  • #48
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Къде е грешката ( преди 1 месец )
    Мой коментар 25 анонимен ( преди 8 часа )Но да се хванем за тези 22литра. При 700бара и вече сметнатите 45,9 грама за литър са точно 1кг водород. Ти да видиш! Дали е случайно съвпадение или съм смятал правилно? Енергийните плътности на 4680 батериите са 622,4Wh/L и 232,5Wh/kg. Тоест 22литра имат капацитет 13,7kWh и тежи 58,9кг.
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Функционална неграмотност - ти му пишеш официален сайт на производителя, той чете Уикипедия .... какво да си говорим повече! После другите сменяли темите. Ти знаеш ли как се формира информацията в Уикипедия? Аз съм карал кола предоставена от Тойота Германия, чета сайта на Тойота Германия! Ти очевидно си "карал" кола предоставена от Уикипедия, цитираш Уикипедия, кво да правиш .... Другия път ще цитираш дъвки Турбо