IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

LG реши проблема със запалването на батериите на електромобили

Корейският производител създаде технология, която предотвратява термичните течове

Южнокорейският производител на батерии за електрически автомобили LG Chem твърди, че е открил ключа за предотвратяване на термични течове, които в крайна сметка причиняват опасни пожари в този тип превозни средства.


електромобили пожар


Въпреки че е доказано, че електрическите автомобили са по-малко склонни да страдат от пожари и че броят на подобни инциденти е много по-малък в сравнение с термичните превозни средства, все още много шофьори се притесняват от този проблем.

Проучванията показват, че задвижваните с бензин автомобили е до пет пъти по-вероятно да се запалят от електрическите автомобили. При колите на ток обаче последствията са много по-сериозни, тъй като гасенето на пожара е по-трудно и изисква специални методи на действие от страна на пожарникарите.


батерия


Компанията LG, която доставя батериите си на големи производители като Tesla, VW и Ford, обяви, че е готова с технология, която предотвратява или контролира възможни термични течове. В разработката е участвал и инженер екип от Университета за технологии за батерии Поханг (Южна Корея).

За целта е създаден специален слой, разположен между катода и приемника на ток вътре в батерията. Той е чувствителен към високи температури, като подтиска топлинното изтичане. Самият слой е с дебелина едва един микрометър, една стотна от дебелината на човешки косъм. Той е гъвкав и многофункционален, дотолкова, че може да променя електрическото си съпротивление в зависимост от температурата.


батерия


Това означава, че, от една страна, той действа като „бушон“, който блокира потока на електричество в ранните етапи на прегряване, благодарение на промяната на неговата молекулярна структура. От друга страна, когато се установи, че температурата на батерията пада, благодарение на нейната гъвкавост, премахването на този слой може да бъде намалено.

В момента тестовете, извършени от LG с NCM (никел, кобалт и манган) и LCO (литиево-кобалтов оксид) батерии, са успешни - само 30 процента от батерии са претърпели пожар, но той е потушен в случай от секунди, докато останалите не са се запалили. 

0 от 500