Първата генерация на Volvo XC90 често е сравнявана с хипопотам, а причината е, че кросоувърът е дебелокож и упорит (разбирай здрав и надежден). Неговият наследник се появи през 2014 г., като трябваше да продължи традицията и да затвърди успеха на предшественика си.
Второто поколение на модела Volvo XC90, което все още се произвежда днес, има много дълга история. Неговата разработката продължи шест години, като започна през 2008 г. по време на сътрудничеството между Volvo и Ford, за да завърши, когато шведската компания вече беше под контрола на Geely.
Новият автомобил няма нищо общо с предшественика си - с изключение на съединителя Haldex V в трансмисията. Базовите версии могат да бъдат с предно задвижване. Трансмисия за всички обаче е осемстепенна автоматична Aisin AWF8F35/45. Други няма.
Volvo XC90 на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Заради системата за директно впръскване, всмукателните клапани са предразположени към въглеродни отлагания. След 120 000 км може да се наложи внимание на сензора за масов въздушен поток, сензорите за кислород, горивната помпа и бобините за запалване.
След 150 000 км често се разваля мембраната на маслоотделителния клапан на вентилационната система на картера. Алтернатива на закупуването на брандиран капак е закупуването на неоригинална мембрана - но нейният експлоатационен живот обикновено е много по-кратък.
След 200 000 км инжекторите може да изискват подмяна - измиването, като правило, не може да възстанови тяхната функционалност. Задвижващият компресор в автомобили, оборудвани с него, започва да се замъглява след 200 000 км и изисква подмяна на уплътненията.