Първата генерация на Volvo XC90 често е сравнявана с хипопотам, а причината е, че кросоувърът е дебелокож и упорит (разбирай здрав и надежден). Неговият наследник се появи през 2014 г., като трябваше да продължи традицията и да затвърди успеха на предшественика си.
Второто поколение на модела Volvo XC90, което все още се произвежда днес, има много дълга история. Неговата разработката продължи шест години, като започна през 2008 г. по време на сътрудничеството между Volvo и Ford, за да завърши, когато шведската компания вече беше под контрола на Geely.
Новият автомобил няма нищо общо с предшественика си - с изключение на съединителя Haldex V в трансмисията. Базовите версии могат да бъдат с предно задвижване. Трансмисия за всички обаче е осемстепенна автоматична Aisin AWF8F35/45. Други няма.
Volvo XC90 на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Всички мотори имат експлоатационен живот от около 280 000–300 000 км. За бензиновите двигатели е по-добре да смените ремъка след 120 000 км, а за дизеловите - след 100 хиляди км.
След 120 000–150 000 км, като правило, капакът на клапана изтича. Смяната на уплътнението обикновено не решава проблема - ще трябва да смените скъпия пластмасов капак. След 140 000–160 000 км уплътнението на коляновия вал често изтича.
Двигателите, по-стари от 2016 г., може да страдат от повишен разход на масло. При по-младите автомобили буталните пръстени на маслото са вече сглобени, по-малко склонни към залепване. Въпреки това е по-добре да намалите честотата на поддръжка от 20 000 на 10 000 км. Нивото на маслото, между другото, може да се намери само чрез менюто на бордовия компютър.