Първата генерация на Volvo XC90 често е сравнявана с хипопотам, а причината е, че кросоувърът е дебелокож и упорит (разбирай здрав и надежден). Неговият наследник се появи през 2014 г., като трябваше да продължи традицията и да затвърди успеха на предшественика си.
Второто поколение на модела Volvo XC90, което все още се произвежда днес, има много дълга история. Неговата разработката продължи шест години, като започна през 2008 г. по време на сътрудничеството между Volvo и Ford, за да завърши, когато шведската компания вече беше под контрола на Geely.
Новият автомобил няма нищо общо с предшественика си - с изключение на съединителя Haldex V в трансмисията. Базовите версии могат да бъдат с предно задвижване. Трансмисия за всички обаче е осемстепенна автоматична Aisin AWF8F35/45. Други няма.
Volvo XC90 на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Всички двигатели са 2,0-литрови четирицилиндрови агрегати с компресор от семейството Drive-E. От бензиновите двигатели най-популярен е основният B4204T23 (249 к.с. или 261 к.с. за модификацията Polestar) на версията T5 (22% от автомобилите).
Двигателят T5B4204 T27 (320 к.с. или 334 к.с. за модификацията Polestar) на версията T6, в допълнение към турбокомпресора, има компресор тип Roots с ремъчно задвижване. А най-мощият агрегат е акумулаторен хибрид - T8, който се появи след фейслифта през 2018 г., с двигател V4204T35 (320 к.с.) и електрически мотор на задната ос.