Първата генерация на Volvo XC90 често е сравнявана с хипопотам, а причината е, че кросоувърът е дебелокож и упорит (разбирай здрав и надежден). Неговият наследник се появи през 2014 г., като трябваше да продължи традицията и да затвърди успеха на предшественика си.
Второто поколение на модела Volvo XC90, което все още се произвежда днес, има много дълга история. Неговата разработката продължи шест години, като започна през 2008 г. по време на сътрудничеството между Volvo и Ford, за да завърши, когато шведската компания вече беше под контрола на Geely.
Новият автомобил няма нищо общо с предшественика си - с изключение на съединителя Haldex V в трансмисията. Базовите версии могат да бъдат с предно задвижване. Трансмисия за всички обаче е осемстепенна автоматична Aisin AWF8F35/45. Други няма.
Volvo XC90 на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Съединителят Haldex от пето поколение, вместо с филтър е оборудван само с мрежа. За да се гарантира, че помпата няма да се повреди бързо, смяната на маслото и почистването на решетката трябва да се извършват на всеки 40 000–50 000 км.
След 250 хиляди км четките на електромотора се износват.
Спирачките не създават проблеми, ако се обслужват навреме. Предните накладки се износват средно след 40 000–50 000 км, задните изискват подмяна след 30 000–40 000 км.