Първата генерация на Volvo XC90 често е сравнявана с хипопотам, а причината е, че кросоувърът е дебелокож и упорит (разбирай здрав и надежден). Неговият наследник се появи през 2014 г., като трябваше да продължи традицията и да затвърди успеха на предшественика си.
Второто поколение на модела Volvo XC90, което все още се произвежда днес, има много дълга история. Неговата разработката продължи шест години, като започна през 2008 г. по време на сътрудничеството между Volvo и Ford, за да завърши, когато шведската компания вече беше под контрола на Geely.
Новият автомобил няма нищо общо с предшественика си - с изключение на съединителя Haldex V в трансмисията. Базовите версии могат да бъдат с предно задвижване. Трансмисия за всички обаче е осемстепенна автоматична Aisin AWF8F35/45. Други няма.
Volvo XC90 на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Фаровете са склонни към замъгляване, като то се дължи на контакта на фара с бронята в автомобили преди фейслифта, в него могат да се появят пукнатини - което заплашва фара с навлизане вода.
Загубата на контакт в дръжките на вратите може да доведе до спиране на работата на системата за безключов достъп. При студено време ключалките на задните врати могат да спрат да се отварят или затварят заради влага - производителят предлага силиконови капаци за защита, като те се предлагат срещу заплащане.