Stellantis ще избере своя нов главен изпълнителен директор, когато мандатът на настоящия изтече в началото на 2026 г. Короната е тежка – босът ще ръководи група, която миналата година продаде 6,16 милиона автомобила.
Хипотезата за подновяване на мандата на 66-годишния португалец Карлос Тавареш е на масата. Той обаче получи доста критики напоследък за спада на продажбите в САЩ, а китайският пазар е все по-трудно достижим.
Кой ще е новият номер 1 в Stellantis (ГАЛЕРИЯ):
Той е роден в Лисабон на 14 август 1958 г. и завършва инженерство в École Centrale в Париж. Карлос Тавареш започва кариерата си през 1981 г. в Renault , където заема различни позиции до 2004-а - годината, в която се премества в Nissan Group. Там е номер две като изпълнителен вицепрезидент, отговарящ за американския пазар.
През 2009 г. става главен оперативен директор на Renault, също в този случай номер две в компанията, позиция, която заема до оставката си през август 2013 г. През януари 2014 г. се присъединява към френската група PSA, на която от следващия март става президент на Управителния съвет. Придобиването на Opel и неговото британско подразделение Vauxhall през 2017 г. бележи първата стъпка от стратегия, която води до раждането на Stellantis през януари 2021 г. със сливането между PSA и Fiat-FCA, от които тя става номер едно.
Плюсове: има реалистичен подход към електрификацията, така че да не се дисбалансира компанията.
Минуси: разочароващите резултати от продажбите и печалбите на американския пазар представляват фронт на възможно напрежение, което се добавя към непрекъснато намаляващото присъствие на китайския пазар.