IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краят на една ера приближава - личните автомобили остават в миналото

Все повече потребители предпочитат нови възможности за използване на транспорт

През последните години в Европа се наблюдава тенденция за изоставяне на личните автомобили. Най-шокиращите данни идват от потребителите на платформи за споделяне на автомобили като Getaround, които показват, че 68% от испанците, използващи услугата, вече не притежават лична кола.


каршеринг


За сравнение, във Франция и Норвегия нивото на липсата на собствен автомобил сред потребителите на споделяне на превозни средства достига съответно 59% и 60%. Тази тенденция е още по-силно изразена в големите градове. В Мадрид и Барселона 81% от потребителите на споделени автомобили нямат кола.

Подобна промяна в поведението отразява не само отмяната на личните автомобили, но и възприемането на нови, по-устойчиви и споделени форми на транспорт. Основните причини за изоставянето на личните автомобили са високата цена на притежание и наличието на алтернативи.

Около 55% от испанците смятат поддръжката на кола за твърде скъпа, докато 39% казват, че вече не се нуждаят от такава благодарение на споделянето на кола и други възможности за транспорт. Екологичните мотиви също оказват влияние - 18% от анкетираните посочват грижата за околната среда като важен фактор.

В същото време автомобилните производители са загрижени за нарастването на демоторизацията и споделянето на автомобили, тъй като това застрашава традиционния им бизнес-модел, основан на продажбата на лични автомобили. Това обаче може да е възможност за развитие. Търсенето на електрически превозни средства и абонаментните модели предлагат нови възможности за бизнес. И тези марки, които се адаптират към устойчивостта, ще могат да укрепят позицията си в бъдеще.

0 от 500
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Това може да е валидно за големите градове, но извън тях картинката е друга.Логично е, споделено пътуване да търсят тези, които нямат кола. А това са предимно млади хора, които нямат и възможност за такава. И без това живота в големиа град е доста скъп..
  • #11
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    автомобила в миналото беше символ на социален статус и икономически просперитет времената се промениха и физическото оцеляване на всеки един е на първи план само да не стане по зле заради случващото се на 500 км. от българия че вятъра на промените над скандинавските държави отчита нетипични нива на радиация
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 1 ден )
    "анонимен ( преди 5 минути )Не, няма да ни вземете колите, няма да ни вземете и пътищата! Не, нямам намерение, да си "споделям колата"! Не съм комунист! И орпеделено не искам, да разчитам "в споделена кола", която може да не дойде" много се радвам на такива коментари които отричат нещо, което и идея си нямат какво е. Би ли дал практически пример със споделен автомобил? Има ли такива в България и кой ги СПОДЕЛЯ? Кой ти ги ПРАЩА? Къде ти ги ПРАЩА? Как си ги поръчваш?
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    До 7 - Нали занеш, какви ще са 81%-тата - половината ще са децата, друга голяма част ще е другия родител (най-верояятно майката няма кола,ама да не засегнем мъжемразките), аостаналото са градски чада, които просто са на удобни позиции или просот не обичат да пътуват надалеч.
  • #8
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    "Около 55% от испанците смятат поддръжката на кола за твърде скъпа, докато 39% казват, че вече не се нуждаят от такава благодарение на споделянето на кола и други възможности за транспорт."- Това се нарича бедност ...
  • #7
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    "81% от потребителите на споделени автомобили нямат кола" - а колко са тези потребители - 20. Страшни статистики. Всички знаем статистиката колко точно наука е ....
  • #6
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Не, няма да ни вземете колите, няма да ни вземете и пътищата! Не, нямам намерение, да си "споделям колата"! Не съм комунист! И орпеделено не искам, да разчитам "в споделена кола", която може да не дойде, щото съм написла нещо от рода на "Кирил Пектов е найкадърен, импотентен и безмозъчен".
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 1 ден )
    Защо ми разваляш гаргарата с антиматематиците! Те като чуят процент и въобще не питат от какво и изтръпват. Карат 20-годишни автомобили, но много се страхуват, че ще забранят автомобилите с ДВГ през 2035 което даже не е много сигурно. Не осъзнават, че гостенина инженер с 15-годишната Toyota, който е най-младият антиматематик, ще си купи 15-годишна Toyota произведена през 2035 година чак през 2050, когато е на 60 години и ще я кара до 70-годишен или повече щом желае да си купи по-скъп автомобил!
  • #4
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 ден )
    Иска ви се, ама нямаааа :-) Това е само сред малкото потребители на услугата за споделяне/наемане.
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 ден )
    не обичам да сядам в седалка в която някой друг е пърдял...