IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краят на една ера приближава - личните автомобили остават в миналото

Все повече потребители предпочитат нови възможности за използване на транспорт

През последните години в Европа се наблюдава тенденция за изоставяне на личните автомобили. Най-шокиращите данни идват от потребителите на платформи за споделяне на автомобили като Getaround, които показват, че 68% от испанците, използващи услугата, вече не притежават лична кола.


каршеринг


За сравнение, във Франция и Норвегия нивото на липсата на собствен автомобил сред потребителите на споделяне на превозни средства достига съответно 59% и 60%. Тази тенденция е още по-силно изразена в големите градове. В Мадрид и Барселона 81% от потребителите на споделени автомобили нямат кола.

Подобна промяна в поведението отразява не само отмяната на личните автомобили, но и възприемането на нови, по-устойчиви и споделени форми на транспорт. Основните причини за изоставянето на личните автомобили са високата цена на притежание и наличието на алтернативи.

Около 55% от испанците смятат поддръжката на кола за твърде скъпа, докато 39% казват, че вече не се нуждаят от такава благодарение на споделянето на кола и други възможности за транспорт. Екологичните мотиви също оказват влияние - 18% от анкетираните посочват грижата за околната среда като важен фактор.

В същото време автомобилните производители са загрижени за нарастването на демоторизацията и споделянето на автомобили, тъй като това застрашава традиционния им бизнес-модел, основан на продажбата на лични автомобили. Това обаче може да е възможност за развитие. Търсенето на електрически превозни средства и абонаментните модели предлагат нови възможности за бизнес. И тези марки, които се адаптират към устойчивостта, ще могат да укрепят позицията си в бъдеще.

0 от 500
  • #57
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Чичко паричко ( преди 2 месеца )
    Причинно-следствената връзка е много проста много европейци просто не могат да си позволят автомобили, заради слабото управление и без мозъчните бюрократични такси.Отделно и цените на автомобилите се завишиха кратно и изкуствено след 2022. Автомобили струва щи по 40-50к лева, вече се предлагат за по 80-100к. Резултатите са видни.
  • #56
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Отнемането на ( преди 2 месеца )
    Човешките права вече са факт.НЕ МИ ГОВОРЕТЕ КОЛКО БИЛО УДОБНО ДА НЯМА ЛИЧЕН АВТОМОБИЛ,ДА ВИСОКИТЕ ЦЕНИ ЩЕ НИ ГИ СПРЪТ ЗА ДА НЯМАШ НИЩО ЛИЧНО ДОРИ И КЪЩА!!!
  • #55
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Драги ми Смехурко ( преди 2 месеца )
    Като обявят поредната "пандемия", когато в парка не можеше да седнем на пейка, как ще влезем в обща кола преди основна дезинфекция
  • #54
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Справедлив ( преди 2 месеца )
    Нормално е тази дивотия " личен автомобил" да отпадне. И не само това . Лично превозно средство да остане велосипеда. Да се ограничи движението само в района на живеене.
  • #53
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Ахмет ( преди 2 месеца )
    Само заглавието говори как това няма да стане.... Но, няма лошо, пробваме реакцията на хората..... Питахме 100 човека... Това е все едно на мен да ми кажат, че вече няма да имам собствена яхта а ще си я наемам....-ти та видиш!?
  • #52
    14 rate up comment 0 rate down comment
    НУРС ( преди 2 месеца )
    Тва е за шмиргели и простолюдието, богатите пак ще карат собствени коли най най скъпи и готени да си покажат благополучието и егото
  • #51
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Обясняват ви разни небивалици за споделени автомобили, ама все в София, Париж, Мадрид. Я го направете същото за село Чубра, село Торба лъжи и пак пишете за светлото бъдеще. Всеки да си ползва как му е удобно и така. Ама пусто политици все си мислят, че по знаят от народа... Вижте страница 20-21 на Антикрехкост - издигане на нови герои политици, с много власт и малко отговорност/отчетност, за чиито грешки плаща данъкоплатеца...;)
  • #50
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Изборът за притежание или не на автомобил си е личен, както и притежанието на дом, велосипед, карта за метрото... Аз живея в малък град, но имам нужда от автомобил. Нищо не ми е далече, но когато се наложи да закарам възрастните си роднини някъде, често болници, предпочитам аз да съм шофьора. Защото наш Шишо Бакшишо все бърза, за да виси по стоянките, да цъка на телефончето хазарт и да се оплаква. По обясними причини тук няма метро, уреден градски транспорт и други благини...
  • #49
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо ( преди 2 месеца )
    Абе нали беше конспирация "новия световен ",вируси от лаборатории, правителства работещи срещу народите и т.н В крайна сметка леко по леко всяка "конспирация" сеоказа истина. Ти да видиш ,на това му се вика Демонокрация
  • #48
    15 rate up comment 3 rate down comment
    KKK ( преди 2 месеца )
    Как беше? You will own nothing and be happy. След автомобила ще дойде ред и на личните жилища и земя. Ама първо да свикнем с идеята за автомобилите. Целта на комунизма винаги е била да заличи частната собственост. За съжаление това се случва в Европа