IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краят на една ера приближава - личните автомобили остават в миналото

Все повече потребители предпочитат нови възможности за използване на транспорт

През последните години в Европа се наблюдава тенденция за изоставяне на личните автомобили. Най-шокиращите данни идват от потребителите на платформи за споделяне на автомобили като Getaround, които показват, че 68% от испанците, използващи услугата, вече не притежават лична кола.


каршеринг


За сравнение, във Франция и Норвегия нивото на липсата на собствен автомобил сред потребителите на споделяне на превозни средства достига съответно 59% и 60%. Тази тенденция е още по-силно изразена в големите градове. В Мадрид и Барселона 81% от потребителите на споделени автомобили нямат кола.

Подобна промяна в поведението отразява не само отмяната на личните автомобили, но и възприемането на нови, по-устойчиви и споделени форми на транспорт. Основните причини за изоставянето на личните автомобили са високата цена на притежание и наличието на алтернативи.

Около 55% от испанците смятат поддръжката на кола за твърде скъпа, докато 39% казват, че вече не се нуждаят от такава благодарение на споделянето на кола и други възможности за транспорт. Екологичните мотиви също оказват влияние - 18% от анкетираните посочват грижата за околната среда като важен фактор.

В същото време автомобилните производители са загрижени за нарастването на демоторизацията и споделянето на автомобили, тъй като това застрашава традиционния им бизнес-модел, основан на продажбата на лични автомобили. Това обаче може да е възможност за развитие. Търсенето на електрически превозни средства и абонаментните модели предлагат нови възможности за бизнес. И тези марки, които се адаптират към устойчивостта, ще могат да укрепят позицията си в бъдеще.

0 от 500
  • #47
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Петров ( преди 2 месеца )
    Голяма глупост,нали някой трябва да осигури автопарк за ползвателите,било то споделен автомобил или ренткар. Градовете отново ще са препълнени с автомобили ,но не собственост на физически лица ,а на юридически. Освен това ползването на чужд автомобил е финансово неизгоднио,за хора който пътуват често. Еко глупостите дори няма и да ги коментирам. Видно е вече за всеки здравомислещ, че това е евро политика и се стреми към намаляването на нуждите от горива който е ясно на всеки от къде идват
  • #46
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Наивен! ( преди 2 месеца )
    По-хубаво от собствен автомобил няма! Това лято го изпитах на гърба си след като заминах да работя на морето! Тичаш с тия куфари като луд по автобуси и вътре претъпкано не може да се обърнеш.... Ужас Есента палиш колата и си тръгваш когато на теб ти е кеф! Ае не лъжете хората! Тва е част от новия световен ред ,да сме без превозни средства като стадо! Много,много да не се пътува ,а да си стоиш в зоната
  • #45
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Бат Стеф ( преди 2 месеца )
    Аз не карам лична кола от 11 години. Лятото взех кола под наем и това е. Вие ако щете и по 10 коли нареждайте пред блока.Живея в Ловеч, но не съм хлапак като вас.
  • #44
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пълни глупости, българите карат все повече и повече нови коли, а паркоместата са кът.
  • #43
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Да бе да ( преди 2 месеца )
    И като тръгнеш за някъде да чакаш като улав да дойде превоза.В Бг това е все още химера.В София има транспорт,но не на всякъде и трябва да вървиш пеш до един къде си си.А в провинцията?Селата и малките градове нямат никаква връзка.Там си вървиш пеша като Гюро Михайлов.Испания и Франция са огромни държави и без превоз си жив у рял.Мадрид,Барселона това не е всичко.Същото като в България,Сърбия,Румъния и т.н.За това Дачиите са най-търсени в ЕС,щото са евтини и здрави.
  • #42
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо ( преди 2 месеца )
    Всъщност ситуацията е такава: едни тарикати се възползват от едни наивници. Нека вторите похарчат пари за кола, да я поддържат, а другите да се е возят, под предлог благовидни цели. ;)
  • #41
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Сига Сига ( преди 2 месеца )
    ... полека лека и отиваме към модерно "демократично" робство, тоталенбиг-брадър, чипиране и и който не скача .... му подаряват пейджър
  • #40
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Йонко Евреина ( преди 2 месеца )
    Заблуждаващ коментар, разчиташ на разсеяността на читателя. Я пишете, колко процента от споделено пътуващите, никога не са имали автомобил. Или какъв процент от пътуващите са споделено пътуващи. Май, май, краят на личните автомобили не се вижда.
  • #39
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Веднъж да чета коментарите с кеф. Явно са останали още нормални хора из страната, а не само промити ***.
  • #38
    24 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В мегаполисите никой няма нужда от кола. Всичко е скъпо - данъци, застраховки, паркинг, такси за влизане в централните зони... Освен това имат развит градски транспорт и на всичкото отгоре, не им трябва да ходят никъде извън града. Това за градове като Ню Йорк, Лондон, Токио, Хонконг, Сеул... Предполагам, че и за Мадрид важи. При нас е по-различно. Много малко хора в София остават през уикенда - половината на село, другите я на море, я на ски, я просто на разходка. Тъй че, не става без кола.