fallback

Краят на една ера приближава - личните автомобили остават в миналото

Все повече потребители предпочитат нови възможности за използване на транспорт

През последните години в Европа се наблюдава тенденция за изоставяне на личните автомобили. Най-шокиращите данни идват от потребителите на платформи за споделяне на автомобили като Getaround, които показват, че 68% от испанците, използващи услугата, вече не притежават лична кола.

За сравнение, във Франция и Норвегия нивото на липсата на собствен автомобил сред потребителите на споделяне на превозни средства достига съответно 59% и 60%. Тази тенденция е още по-силно изразена в големите градове. В Мадрид и Барселона 81% от потребителите на споделени автомобили нямат кола.

Подобна промяна в поведението отразява не само отмяната на личните автомобили, но и възприемането на нови, по-устойчиви и споделени форми на транспорт. Основните причини за изоставянето на личните автомобили са високата цена на притежание и наличието на алтернативи.

Около 55% от испанците смятат поддръжката на кола за твърде скъпа, докато 39% казват, че вече не се нуждаят от такава благодарение на споделянето на кола и други възможности за транспорт. Екологичните мотиви също оказват влияние - 18% от анкетираните посочват грижата за околната среда като важен фактор.

В същото време автомобилните производители са загрижени за нарастването на демоторизацията и споделянето на автомобили, тъй като това застрашава традиционния им бизнес-модел, основан на продажбата на лични автомобили. Това обаче може да е възможност за развитие. Търсенето на електрически превозни средства и абонаментните модели предлагат нови възможности за бизнес. И тези марки, които се адаптират към устойчивостта, ще могат да укрепят позицията си в бъдеще.

fallback
  • #17
    Скоро ( преди 2 месеца )
    И ще споделяте и къщите си
  • #16
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Въпрос на личен избор дали да се качиш на градския транспорт или да си наемеш споделен автомобил. Или си мислиш че всички карат maybach като тебе и имат личен шофьор? Пробвай някой път да се сложиш в обувките на някой друг? Примерно в обувките на шофьора си?
  • #15
    До 12 ( преди 2 месеца )
    "Логично е, споделено ПЪТУВАНЕ да търсят тези, които нямат кола." Ето го втория който не знае какво то е то споделен АВТОМОБИЛ и има ли той почва у нас? Очевидно някой ще трябва да напише в коментарите, за да няма трети. Споделен автомобил всъщност е само понятие. Нищо не споделяш. Нищо не поръчваш. Това си е автомобил под наем, който обаче не се наема за ден, а само за няколко минути докато се придвижиш от точка А до точка Б и плащаш на минута. Нещо като такси, което шофираш сам.
  • #14
    РУК ( преди 2 месеца )
    А може ли в брой хора, а не в проценти потребители на някаква апликация, отказалите си от личен автомобил? :-) Докато е законно, винаги ще имам лична кола! Направо си умирам от желание да карам и возя семейството си в кола ползвана до преди час от някой неумит индивид който я е джаскал по тротоарите! Аз като си вземам колата от обслужване я проверявам, че съм се нагледал на какви ли не "забравяния" Какво остава да се доверя на "споделена" кола!Споделената отговорност е обща безотговорност!
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Че те жителите на мегаполисите нямат собствени коли от десетилетия. Да направят проучването сред жителите на селата в Андалусия, а не срез тези на Мадрид и пак да се обадят какви са изводите.
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това може да е валидно за големите градове, но извън тях картинката е друга.Логично е, споделено пътуване да търсят тези, които нямат кола. А това са предимно млади хора, които нямат и възможност за такава. И без това живота в големиа град е доста скъп..
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    автомобила в миналото беше символ на социален статус и икономически просперитет времената се промениха и физическото оцеляване на всеки един е на първи план само да не стане по зле заради случващото се на 500 км. от българия че вятъра на промените над скандинавските държави отчита нетипични нива на радиация
  • #10
    До 6 ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 5 минути )Не, няма да ни вземете колите, няма да ни вземете и пътищата! Не, нямам намерение, да си "споделям колата"! Не съм комунист! И орпеделено не искам, да разчитам "в споделена кола", която може да не дойде" много се радвам на такива коментари които отричат нещо, което и идея си нямат какво е. Би ли дал практически пример със споделен автомобил? Има ли такива в България и кой ги СПОДЕЛЯ? Кой ти ги ПРАЩА? Къде ти ги ПРАЩА? Как си ги поръчваш?
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 7 - Нали занеш, какви ще са 81%-тата - половината ще са децата, друга голяма част ще е другия родител (най-верояятно майката няма кола,ама да не засегнем мъжемразките), аостаналото са градски чада, които просто са на удобни позиции или просот не обичат да пътуват надалеч.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Около 55% от испанците смятат поддръжката на кола за твърде скъпа, докато 39% казват, че вече не се нуждаят от такава благодарение на споделянето на кола и други възможности за транспорт."- Това се нарича бедност ...
fallback
Последни