България дълго оставаше встрани от прословутото китайско автомобилно нашествие в Европа, но през следващите няколко месеца то ще достигне и до тукашния пазар, при това - с впечатляващ мащаб. Най-малко шест нови китайски марки се подготвят за български дебют, научи Automedia.bg, като това включва BYD, най-големия световен производител на електрифицирани автомобили, и Omoda, най-агресивната марка от Китай на европейския пазар напоследък.
BYD и Omoda - двете китайски марки с най-агресивни планове за Европа, до броени месеци ще стъпят и в България, научи Automedia.bg от надеждни източници
От няколко независими източника разбираме, че BYD вече активно преговаря с бъдещите си вносители в България, макар за момента да не направен окончателният избор кои ще са те. Единият вариант е вносител у нас да е гръцката група Sfakianakis, която през пролетта бе обявена като официален представител на BYD в южната ни съседка. Sfakianakis е представена и на нашия пазар като собственик на "Миркат", вносителя на Suzuki в България. В официално медийно съобщение за преговори с BYD намекна и "Чайна Мотор Къмпани", част от групата "Ауто Юнион".
Китайските марки в България - кой кой е? (ГАЛЕРИЯ):
Успоредно с Geely, на българския пазар ще стъпи и друга марка от портфолиото на гиганта Zhejiang Geely Holding Group (ZGH) - Lynk & Co. Посетителите на автосалона в София ще видят кросоувъра Lynk & Co 01 - много близък роднина на Volvo XC40. По оригинален замисъл този автомобил дори трябваше да се прави в същия завод като XC40 - белгийското предприятие на Volvo в Гент, но в крайна сметка недостигащият капацитет там го пренасочи към Нинбо в Китай. В Европа моделът се предлага като паралелен и като плъг-ин хибрид. На западноевропейските пазари марката предлага и иновативна схема с месечни абонаменти и опция за споделяне, но на Балканите засега Lynk & Co ще залага на класическите продажби. Също както и при Geely, вносител у нас е словенската SEEAG, собственост на Д. Хабич и Й. Нелеман. Бизнесът й започва през 90-те години като вносител на Kia, но днес се е разширил значително. SEEAG е вносител на Volvo за осем пазара от региона, освен това предлага Kia, SsangYong, а от 2022 е първият директен вносител на Geely в Европа.