fallback

Първият водороден влак в света се върна към... дизела

Проблеми с доставките на водород доведоха до спешно възкресение на старите локомотиви

Първата в света действаща водородна железница бе принудена да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво, съобщават медиите в Германия. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom. В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво. Някои от водородните влакове все още се движат, но с намалена сериозно дължина на композициите, за да се икономисва гориво.                     Въведените преди две години водородни влакове се зареждат с гориво, което е отпаден продукт от производството на химическия завод на Dow Chemical в Щаде. Оттам водородът се откарва с камиони до зарядната станция на влаковете в Бремерфьорде, където се съхранява в резервоар под високо налягане. Не става съвсем ясно от какво е предизвикано сегашното временно прекъсване в доставките. Планът е в бъдеще влаковете да се зареждат със "зелен" водород, произведен на място в Бремерфьорде от електричество от възобновяеми източници, но инсталацията още не е завършена.

14-те локомотива Coradia iLint имат обхват от 1000 километра с едно зареждане. Проектът бе изцяло финансиран с публични средства - 8.4 млн. евро от федералното правителство и 85 млн. от правителството на провинция Долна Саксония.

Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis, чиито изпитания вървят в момента и които ще влязат в редовна експлоатация в началото на 2025 по линиите Лион - Клермон-Феран, Дижон-Оксер-Авайон, Дижон-Корбини, Страсбург-Нидерброн и Тулуза-Люшон.         

fallback
  • #48
    анонимен ( преди 2 месеца )
    някой да обясни за един приател как един двигател с литрова мощност примерно 100 к.с след софтуерен и хардуерен тунинг има мощност 150 к.с. и намален разход на гориво и емисии изгорели газове
  • #47
    Допълнение ( преди 2 месеца )
    И в двата случая разходът при 10 км в час ще е 10л на 100км.
  • #46
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При 600 вата на изхода, при 56% КПД , ще е необходимо допълнително 1,07kW от горивото, което са 107 мл и разхода скача на 1,007 л/ч мощността 22,5568kW въртящия момент 269,384584N.m КПД на двигателя 5,9582919563058589% Това е по твоите данни. Други въпроси имаш ли? Аз имам - посочи ми грешките? Поправи ги като дадеш правилните резултати!
  • #45
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Как се извъртат цифри? Вие сте тези които се извъртате и не искате да кажете една цифра или едно конкретно изказване с практически пример. Обикновено отговорите са "ти не разбираш". Аз не крия, че не разбирам, също както не се срамувам да попитам уж професионалистите. Посочи грешки в изчисленията , а не в изказванията. При твоите 56% КПД, от 0,9 л/ч при 800 оборота (кой се извъртя, че били малко на празен ход), мощността в цилиндрите вече е 21,6kW и 257,958N.m на празен ход
  • #44
    До долния ( преди 2 месеца )
    Ти твърдиш че имало кпд с турбо. Ама турбото не е част от двг.
  • #43
    До Димов ( преди 2 месеца )
    КПД на кое? Онова 50% или другото 5,8%? Къде го мерят за изходяща енергия? На буталата или на изхода на двигателя? КПД та много. А антиматематиците кълват на процент без да питат процент от какво? Аз винаги питам и сега няма да направя изключение? Процент от какво?
  • #42
    Димов ( преди 2 месеца )
    Вече на няколко пъти те хващам,как ми изкривяваш умишлено твърденията,за да извъртиш смисъла им и да си натаманиш което и както ти е угодно.
  • #41
    До долния ( преди 2 месеца )
    Не можеш да го докажеш обаче само бла бла имало и Карлосн с перка ама не е доказан
  • #40
    Димов ( преди 2 месеца )
    Колкото до КПД,има машини на МАН с над 50 % КПД , Мазда Скайактив е с 56% КПД, Мерцедес АМG 50% КПД,всички турбинирани бензинки и дизели с впръскване под високо налягане са с 50% КПД.Както и двайсетгодишния мотор на Опел който е с 37% КПД.Ама ти никога не обръщаш внимание на нещо,което не е написано от Мъск.
  • #39
    Лапсус ( преди 2 месеца )
    Чакам ( преди 1 секунда )Но няма да ДОчакам някой да каже...Ако има някаква грешка в запетайките, не казвайте че е грешно, а ПОправете
fallback
Последни