fallback

Първият водороден влак в света се върна към... дизела

Проблеми с доставките на водород доведоха до спешно възкресение на старите локомотиви

Първата в света действаща водородна железница бе принудена да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво, съобщават медиите в Германия. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom. В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво. Някои от водородните влакове все още се движат, но с намалена сериозно дължина на композициите, за да се икономисва гориво.                     Въведените преди две години водородни влакове се зареждат с гориво, което е отпаден продукт от производството на химическия завод на Dow Chemical в Щаде. Оттам водородът се откарва с камиони до зарядната станция на влаковете в Бремерфьорде, където се съхранява в резервоар под високо налягане. Не става съвсем ясно от какво е предизвикано сегашното временно прекъсване в доставките. Планът е в бъдеще влаковете да се зареждат със "зелен" водород, произведен на място в Бремерфьорде от електричество от възобновяеми източници, но инсталацията още не е завършена.

14-те локомотива Coradia iLint имат обхват от 1000 километра с едно зареждане. Проектът бе изцяло финансиран с публични средства - 8.4 млн. евро от федералното правителство и 85 млн. от правителството на провинция Долна Саксония.

Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis, чиито изпитания вървят в момента и които ще влязат в редовна експлоатация в началото на 2025 по линиите Лион - Клермон-Феран, Дижон-Оксер-Авайон, Дижон-Корбини, Страсбург-Нидерброн и Тулуза-Люшон.         

fallback
  • #68
    Гост ( преди 2 месеца )
    Загубите в трансмисията са 10% при максимално натоварване.При минимално натоварване 0,618/0,621 едва ли е повече от 1-2%.
  • #67
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Единствения пропуск който съм направил е че не съм сметнал 10% загуби в трансмисията, но така или иначе Това само ще добави допълнителна мощност която трябва да бъде осигурена от горивото И не е в твой интерес да ги добавим. Да беше напомпил гумите да намалиш тези 600 вата на нещо по нормално, което няма да бъде отчетено от компютъра, което е напълно реално да стане. При 855 милилитра на час показва 0,9 л на час. При 948 мл също показва 0,9, а това е почти kWh разлика на входящата ЕНЕРГИЯ
  • #66
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Гост ( преди 50 секунди )Грешка в писането 7,16.3.3,3=70 Нм.Оборотите 800/3.3,3= 80,8 оборота.Така смятат инженерите.Забравил си да умножиш по температурата на връх Мусала и да разделиш на височината на върха! Ще ми обясниш ли Какъв беше смисъла да си губиш времето да смяташ такива подробности които нямат нищо общо с дискусията? За да изглеждаш умен? Напълно достатъчно е да сметнеш колко мощност е необходима за преодоляване на съпротивлението, което вече приехме, че е 600 w. Друго не тр ...
  • #65
    Гост ( преди 2 месеца )
    Грешка в писането 7,16.3.3,3=70 Нм.Оборотите 800/3.3,3= 80,8 оборота.Така смятат инженерите.
  • #64
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    За тебе може да е досадно да спориш с ***, но за мен е забавно. Много пъти съм казвал че не е срамно да питаш а е срамно да не знаеш, затова да попитам. След като се опитваш да изглеждаш най-глупавият човек на света за да се гаргариш с останалите, къде успяваш да намериш по-глупав за да ти е досадно да спориш с него?
  • #63
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    За тебе може да е досадно да спориш с ***, но за мен е забавно. Много пъти съм казвал че не е срамно да питаш а е срамно да не знаеш, затова да попитам. След като се опитваш да си най-големия *** на света за да се гаргариш с останалите, къде успяваш да намериш по-голям за да ти е досадно да спориш с него?
  • #62
    Друга грешка ( преди 2 месеца )
    "Като умножиш по предавателните числа на първа скорост и диференциала 7,16.3.3,3,3=70 Нм на полуоските" пропуснал си да кажеш предавателните числа между всяко едно колело в скоростната кутия, а след това не си сметнал Колко е въртящият момент и оборотите между скоростната кутия и диференциала. Не че е важно но тъкмо си почнал да смяташ смятай. Можеш после да ги умножиш по моментната температура в столицата на Еквадор по височината на връх Еверест и да ни дадеш и тези безсмислени данни.
  • #61
    Пропуснал съм ( преди 2 месеца )
    Следователно автомобилът на гост ако има 0,9 л разход на празен ход при 800 оборота, при 5200 оборота на празен ход би трябвало да има 6,5 пъти повече разход - 5,85л/ч .... Забравил съм да сметна, че ако мощността при 800 оборота е била 18 kW, то при 5200 оборота МОЩНОСТТА, КОЯТО БУТАЛОТО ПРЕДАВА НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ (надявам се да няма проблем със запетайките при тази формулировка) е 18х6,5=117 kW. Изходящо въртящ момент 0 нютон метра, изходяща мощност 0 kW, КПД 0%
  • #60
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    ЗАЩО СПРЯ ДО КОЛЯНОВИЯ ВАЛ? Стигни до буталата и чак до горивото? Виждаш ли някаква грешка в началните ми данни и изчисленията? Ето аз поправих твоята и не казах че шест цяло и шест процента не е вярно и си всезнаещ,всеможещ и винаги прав дори когато греши.. казах ти КЪДЕ е грешката, казах ти ЗАЩО СМЯТАМ грешиш, дадох МОЯТА ГЛЕДНА ТОЧКА, след това СМЕТНАХ и дадох правилно според мен РЕШЕНИЕ. При тебе този процес липсва. Не казваш къде и защо греша, нямаш собствена гледна точка и не даваш решение
  • #59
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    "Мощност се получава 0,618 квт.От изчислената мощност за преодоляване на съпротивлението е 0,612 квт.Кпд 0,6/9=6,6%" толкова ще е ако се запази разходът от 0,9 литра за час. Сметката ти е правилна и много близка до моята при която съм добавил допълнителни 100 мл за ДВИЖЕНИЕ с 10 км в час. Затова получих 5,8% КПД за същите изчисления. Не съм се вживявал за загубите в трансмисията защото е безсмислено, при положение че говорим за фундаментални грешки.
fallback
Последни