Първата в света действаща водородна железница бе принудена да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво, съобщават медиите в Германия. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom. В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво. Някои от водородните влакове все още се движат, но с намалена сериозно дължина на композициите, за да се икономисва гориво.
14-те локомотива Coradia iLint имат обхват от 1000 километра с едно зареждане. Проектът бе изцяло финансиран с публични средства - 8.4 млн. евро от федералното правителство и 85 млн. от правителството на провинция Долна Саксония.
Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis, чиито изпитания вървят в момента и които ще влязат в редовна експлоатация в началото на 2025 по линиите Лион - Клермон-Феран, Дижон-Оксер-Авайон, Дижон-Корбини, Страсбург-Нидерброн и Тулуза-Люшон.