fallback

Първият водороден влак в света се върна към... дизела

Проблеми с доставките на водород доведоха до спешно възкресение на старите локомотиви

Първата в света действаща водородна железница бе принудена да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво, съобщават медиите в Германия. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom. В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво. Някои от водородните влакове все още се движат, но с намалена сериозно дължина на композициите, за да се икономисва гориво.                     Въведените преди две години водородни влакове се зареждат с гориво, което е отпаден продукт от производството на химическия завод на Dow Chemical в Щаде. Оттам водородът се откарва с камиони до зарядната станция на влаковете в Бремерфьорде, където се съхранява в резервоар под високо налягане. Не става съвсем ясно от какво е предизвикано сегашното временно прекъсване в доставките. Планът е в бъдеще влаковете да се зареждат със "зелен" водород, произведен на място в Бремерфьорде от електричество от възобновяеми източници, но инсталацията още не е завършена.

14-те локомотива Coradia iLint имат обхват от 1000 километра с едно зареждане. Проектът бе изцяло финансиран с публични средства - 8.4 млн. евро от федералното правителство и 85 млн. от правителството на провинция Долна Саксония.

Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis, чиито изпитания вървят в момента и които ще влязат в редовна експлоатация в началото на 2025 по линиите Лион - Клермон-Феран, Дижон-Оксер-Авайон, Дижон-Корбини, Страсбург-Нидерброн и Тулуза-Люшон.         

fallback
  • #78
    Нищо под слънцето ( преди 3 месеца )
    Гостенина се появи тук, само за да каже това което знае - Колко са предавателните числа на автомобила му! Това е единствената полезна информация която е дал за последните 48 часа въпреки че изприказва толкова много приказки. За последните 72 часа може да добавим и 600 вата мощност за движение с 10 км в час. Останалото са само бисери и глупости и нищо съществено, въпреки че беше затрупан с факти сметки и твърдения с които можеше да се съгласи или не. Очевидно НЕ МОЖЕ да води градивна дискусия
  • #77
    От другата статия ( преди 3 месеца )
    "От асоциацията припомнят, че ПАЗАРНИЯТ ДЯЛ на BEV (електрически превозни средства с батерии) в ЕС се е УВЕЛИЧИЛ С 2,5% между 2022 г. и 2023 г." Гостенино, я тъкмо си тръгнал да смяташ проценти да сметнеш, ако тази година са продадени примерно 10 милиона електромобила по твоята математика, ако се запази този ръст колко са 5 год. х 2,5% и колко ще се продажбите след 5 год.? Моля да отговориш с числа, а не с епитети, каквито обикновено са ТИ РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ РЕШЕНИЯТА на задачите! БЛАГОДАРЯ!
  • #76
    До 75 ( преди 3 месеца )
    Прав си. Аз не съм психопат и като греша си признавам грешките и си ги поправям! Благодаря за забележката. Можеше да си спестиш онова с дрогата. Вече си признах че съм аматьор и бъркам термините, но не и смисъла. Очевидно е че съм имал предвид даване на газ на неутрална скорост без товар. Като махнем забележките за неправилно поставени запетайки между думите, виждаш ли някакви проблеми със запетайките при числата? Те казват много повече от думите и ПРИ ТЯХ МЯСТО ЗА СПЕКУЛАЦИЯ НЯМА!
  • #75
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хехех тротинетката ,5200 оборота на празен ход?На каква дрога си?!?
  • #74
    До 72 ( преди 3 месеца )
    Вярно е! Гостът не е толкова продуктивен като вчера с бисерите и няма какво да коментирам и поправям! Започна да се усеща какви ги е плещил 5 години назад, докато още не можеше да прави разлика между сила мощност и енергия. Не че сега може, но поне по дънинг Крюгер, вече ЗНАЕ, че не може, преди това ВЯРВАШЕ, че може заради високата си САМООЦЕНКА без покритие.
  • #73
    Психо ли си ( преди 3 месеца )
    #58 (преди 2ч)..с увеличаване на оборотите 2 пъти, мощността и загубите също ще пораснат 2 пъти и мощността от 18 kW при 800 оборота при 1600 оборота ще стане 36 kW. 5 пъти повече обороти 4000, 5 пъти повече мощност - 90kW и 5 пъти повече загуби. Следователно автомобилът на гости на ако има 0,9 л разход на празен ход при 800 оборота, при 5200 оборота на празен ход би трябвало да има 6,5 пъти повече разход - 5,85л/ч , което лесно може да провери веднага и да сподели, АКО НЕ БЕШЕ ПСИХОПАТ."
  • #72
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хехех, тротинетката много кротък ,днес си е пил хапчетата.
  • #71
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    Тротинетка, пак ли си оакал тема за технология от която нямаш понятие?
  • #70
    анонимен ( преди 3 месеца )
    После може да сметнеш пример с 10 пъти повече изходяща мощност - 7 kW при 800 оборота и да сметнеш колко според тебе ще е разхода на гориво и колко КПД. Нали все пак за това си си изгубил пет години от живота, А аз търся трохички от Уикипедия? Кажи как става правилно да не се мъча? Очевидно в Уикипедия лъжат!
  • #69
    Добре ( преди 3 месеца )
    Приемам загубите, давай нататък назад по веригата докато стигнеш до запалването на горивото 0,9 литра на час. Стига си обяснявал за след ДВГ. Дали е колянов вал или вал на електродвигател, няма особено значение. Интересува ме какво става преди него, което е точно в твоята сфера на компетентност - висшист със специалност двигатели с вътрешно горене и втора специалност метало нещо си. Обясни на аматьор като мен къде бърка и ме поправи? Стига дълба дали са 7,16 или 7,28Nm давай към буталата !
fallback
Последни