IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Panasonic прави батерии с петорен капацитет

Японците късат зависимостта от Tesla, спрягат ги за нов партньор на BMW

Panasonic отдавна иска да се освободи от зависимостта си към Tesla. Преди две години японската фирма обяви, че през март 2024-а ще започне да произвежда своите клетки 4680. Те са за батерии, предназначени и за други марки. Най-накрая, с няколко месеца закъснение, всичко е готово.

 
батерии


През 2022 г. Panasonic обеща, че ще даде приоритет на Tesla като клиент, след като започне да произвежда клетките 4680, които хората на Мъск поставят на Cybertruck. Но цената им е много по-висока от тази на други клетки от японците или от LG. Решението на Panasonic да започне масово производство на тази клетка би позволило нейната продажна цена да бъде намалена, което е плюс не само за Tesla, но и за всяка друга марка.

Panasonic не уточнява дали ще използва собствения метод със сух катод за масово производство на батериите 4680.  Изпълнителният директор на Panasonic Energy - Казуо Таданобу, обаче спомена, че продуктът „ще допринесе за разпространението на достъпни електрически превозни средства“.

 
Tesla Cybertruck


Тези нови литиево-йонни клетки имат пет пъти по-голям капацитет от типичните 2170, които Tesla използва. Освен подобрена енергийна плътност , те също са много по-големи. От друга страна, важното е не само по-голямата автономност, която осигуряват. Според Panasonic - ще позволят цената на батерията и следователно на електрическия автомобил да бъде намалена благодарение на производствения процес.

Този тип клетки изискват по-малко точки за запояване и подобряват обемната плътност. Резултатът е по-ефективен процес на сглобяване и в крайна сметка намаляване на цената. В допълнение, методът за производство на сух електрод позволява разходите да бъдат намалени още повече, тъй като може да се избегне скъпоструващо мокро покритие с токсични разтворители и последващо изпичане. То изисква много по-големи и по-консумиращи енергия съоръжения.

 
BMW i8


Освен Tesla, за която Panasonic строи фабрика в Съединените щати, японската фирма не разкрива кои са потенциални клиенти. Един от тях може да е гигантът BMW. Германската марка е редовен клиент на Panasonic и наскоро анулира договор с Northvolt (където за капак е акционер) на стойност 2 мииларда евро. Шведската компания изглежда не успя да произведе искания продукт - както като качество, така и като количество.
 

0 от 500
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    И какво излезе? Тесла не произвежда батерии,купува ги от Панасоник.Обещават петорно увеличена енергийна плътност?Бензина има 30 (трийсет) пъти по голяма енергийна плътност от батериите,имат още да наваксват.
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Както винаги ( преди 1 седмица )
    Истината за "ниското търсене на електромобили в Европа" е в последното изречение, защото съвременните тик токъри сега свикнали всичко да им се смела в 10 секунди внушение в началото и дори 15 секунди клипче им е много я превъртат към следващото, камо ли да прочетат нещо повече от заглавие и с най-добрия случай първите две-три изречения от статията.