Panasonic отдавна иска да се освободи от зависимостта си към Tesla. Преди две години японската фирма обяви, че през март 2024-а ще започне да произвежда своите клетки 4680. Те са за батерии, предназначени и за други марки. Най-накрая, с няколко месеца закъснение, всичко е готово.
През 2022 г. Panasonic обеща, че ще даде приоритет на Tesla като клиент, след като започне да произвежда клетките 4680, които хората на Мъск поставят на Cybertruck. Но цената им е много по-висока от тази на други клетки от японците или от LG. Решението на Panasonic да започне масово производство на тази клетка би позволило нейната продажна цена да бъде намалена, което е плюс не само за Tesla, но и за всяка друга марка.
Panasonic не уточнява дали ще използва собствения метод със сух катод за масово производство на батериите 4680. Изпълнителният директор на Panasonic Energy - Казуо Таданобу, обаче спомена, че продуктът „ще допринесе за разпространението на достъпни електрически превозни средства“.
Тези нови литиево-йонни клетки имат пет пъти по-голям капацитет от типичните 2170, които Tesla използва. Освен подобрена енергийна плътност , те също са много по-големи. От друга страна, важното е не само по-голямата автономност, която осигуряват. Според Panasonic - ще позволят цената на батерията и следователно на електрическия автомобил да бъде намалена благодарение на производствения процес.
Този тип клетки изискват по-малко точки за запояване и подобряват обемната плътност. Резултатът е по-ефективен процес на сглобяване и в крайна сметка намаляване на цената. В допълнение, методът за производство на сух електрод позволява разходите да бъдат намалени още повече, тъй като може да се избегне скъпоструващо мокро покритие с токсични разтворители и последващо изпичане. То изисква много по-големи и по-консумиращи енергия съоръжения.
Освен Tesla, за която Panasonic строи фабрика в Съединените щати, японската фирма не разкрива кои са потенциални клиенти. Един от тях може да е гигантът BMW. Германската марка е редовен клиент на Panasonic и наскоро анулира договор с Northvolt (където за капак е акционер) на стойност 2 мииларда евро. Шведската компания изглежда не успя да произведе искания продукт - както като качество, така и като количество.