fallback

Еврокомисар посочи защо Европа не купува електромобили

Основният виновник са автомобилните производители, категоричен е Тиери Бретон

Намаляването на търсенето на електрически автомобили през последните месеци има няколко причини - липсата на голяма инфраструктура за зареждане, липсата на евтини модели, автономност и време за презареждане... Някои политици обаче виждат корена на проблема другаде.

Еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Бретон даде интервю за германския Handelsblatt, в което посочи причините за спадащия интерес към електромобилите в Европа. Според него главният виновник за случващото се на пазара са автомобилните компании.

„През последните години производителите не успяха да убедят клиентите да приемат електрическите превозни средства. Големите марки не са в състояние да постигнат целите за поддържане и запазване на европейския опит, силата на иновациите и конкурентоспособността на индустрията, нито да убедят хората в предимствата на този тип превозни средства", обяснява Бретон.

Прекалена концентрация на мрежата от зарядни станции

Проблемите с разширяването на инфраструктурата за зареждане по европейските пътища също затрудняват прехода към електрически превозни средства в ЕС. Според Бретон мрежата е „много концентрирана“ около централноевропейските страни, особено в Германия, Франция и Нидерландия. В трите държави има повече от 60 процента от всички точки за зареждане в Европа.

В същото време основните западни производители, както и южнокорейски и японски компании, преосмислят плановете си за електрификация за следващите години - Volvo, Volkswagen, Mercedes, Toyota, Hyundai, Ford...

Случващото се в VW изнервя ЕК

Европейският политик признава скритата нервност в Европейската комисия заради последните новини от Volkswagen, който обмисля затваряне на заводи заради спада в продажбите.

„Много съм обезпокоен от съобщенията за затваряне на фабрики“, призна Бретон, който призовава всички страни, участващи в трудовия конфликт, който Volkswagen преживява, да договорят задоволително решение за всички, както и за икономическите интереси на региона.

Липсват евтини електрически автомобили

Тиери Бретон също посочва друга причина за проблемите с електрическите автомобили в Европа - недостигът на достъпни модели. Марките продължават да полагат усилия да пуснат на пазара автомобили за по-малко от 25 000 и дори за по-малко от 20 000 евро. Производствените разходи и рентабилността обаче са пречки за производителите през последните години.

Еврокомисарят критикува липсата на предлагане на този тип превозни средства за масовия пазар. „От съществено значение е да успеем да съчетаем нашите климатични цели с конкурентоспособността“, каза още Бретон.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Когато някой твърдеше, че за войната са виновни евреите, другият му отговаряше: И велосипедистите. Ако го попитаха: Защо пък велосипедистите?, отговорът гласеше: А защо пък евреите? Но това беше през 1919. Тогава на хората в Германия все още им разрешаваха да мислят, макар и да имаха неприятности и сто години по късно се върти същата плоча света е полудял някакви дъртаци които в четири часа сутринта пикаят в пет сер***т а в шест се събуждат искат да нулират човечеството
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ни думай. Тоя човек абсолютно нищо не е казал, това са думи на политик, празни от съдържание, но опаковани в безсмислено многословие. Нито цената е проблем, нито зарядната инфраструктура. Тъй или иначе дават средно по 45 000 евро за кола. Драмите са основно в изкуствените цени на батериите, които усложняват лизингите с остатъчна стойност. Ако се знае, че смяната на батерия струва примерно 5000 евро, нещата ще си дойдат на мястото. Само че легендата за високите цени се поддържа от батериите.
fallback
Последни