fallback

Еврокомисар посочи защо Европа не купува електромобили

Основният виновник са автомобилните производители, категоричен е Тиери Бретон

Намаляването на търсенето на електрически автомобили през последните месеци има няколко причини - липсата на голяма инфраструктура за зареждане, липсата на евтини модели, автономност и време за презареждане... Някои политици обаче виждат корена на проблема другаде.

Еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Бретон даде интервю за германския Handelsblatt, в което посочи причините за спадащия интерес към електромобилите в Европа. Според него главният виновник за случващото се на пазара са автомобилните компании.

„През последните години производителите не успяха да убедят клиентите да приемат електрическите превозни средства. Големите марки не са в състояние да постигнат целите за поддържане и запазване на европейския опит, силата на иновациите и конкурентоспособността на индустрията, нито да убедят хората в предимствата на този тип превозни средства", обяснява Бретон.

Прекалена концентрация на мрежата от зарядни станции

Проблемите с разширяването на инфраструктурата за зареждане по европейските пътища също затрудняват прехода към електрически превозни средства в ЕС. Според Бретон мрежата е „много концентрирана“ около централноевропейските страни, особено в Германия, Франция и Нидерландия. В трите държави има повече от 60 процента от всички точки за зареждане в Европа.

В същото време основните западни производители, както и южнокорейски и японски компании, преосмислят плановете си за електрификация за следващите години - Volvo, Volkswagen, Mercedes, Toyota, Hyundai, Ford...

Случващото се в VW изнервя ЕК

Европейският политик признава скритата нервност в Европейската комисия заради последните новини от Volkswagen, който обмисля затваряне на заводи заради спада в продажбите.

„Много съм обезпокоен от съобщенията за затваряне на фабрики“, призна Бретон, който призовава всички страни, участващи в трудовия конфликт, който Volkswagen преживява, да договорят задоволително решение за всички, както и за икономическите интереси на региона.

Липсват евтини електрически автомобили

Тиери Бретон също посочва друга причина за проблемите с електрическите автомобили в Европа - недостигът на достъпни модели. Марките продължават да полагат усилия да пуснат на пазара автомобили за по-малко от 25 000 и дори за по-малко от 20 000 евро. Производствените разходи и рентабилността обаче са пречки за производителите през последните години.

Еврокомисарят критикува липсата на предлагане на този тип превозни средства за масовия пазар. „От съществено значение е да успеем да съчетаем нашите климатични цели с конкурентоспособността“, каза още Бретон.

fallback
  • #12
    просто е ( преди 1 седмица )
    Преди 10г. Пежо 206 струваше 20000лв. Сега електрическото Пежо 208 струва 80000лв.Еее вървете се гръмнете уважаеми производители.
  • #11
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Напоследък инженера_психото_московрца с многото никове дори не се старае, а пише по 3 коментара един след друг с различни никове.
  • #10
    Лудория ( преди 1 седмица )
    Е, ако Илън Мъск се казваше Идо Мюлер навярно щеше да е убедил немците да си купуват електромобили. Ама на, не е такъв... Сега не знам дали да убеждаваме този политик, че предпочита мъже, ама още не го знае?! Според мен - трябва!! И ако не се случи, навярно ще са виновни не какво той иска, а какво му налагат. Ей така ще го разбере доста лесно...
  • #9
    Факт ( преди 1 седмица )
    Немците не купуват електеомобили щото са тъпишовинисти и италианците щото са бедни макаронаджии.Целият Свят купува ел коли АвстралиянОкеания Сащ Азия и тн.
  • #8
    Гост ( преди 1 седмица )
    Така ще бъде, като налагате нещо със забрани и субсидии.На калпав водолаз, водораслите му пречели.
  • #7
    Тинтири_минитири ( преди 1 седмица )
    Еврофашизма върви ръка за ръка с евроолигофренизма и дригаря Тиери е просто еманация!
  • #6
    анонимен ( преди 1 седмица )
    #4, спорно е кое е по-добро при пряко сравнение. За мен лично електрическите са по-добри. Вървят повече, имат много по-малко части за счупване. Не им трябва обслужване. Само че, колите с ДВГ могат да се поправят (електрическите също могат), но, както се видя от няколко случая с Хюндай, смяна на батерия струва 50 000 долара. Иначе сегашните хибриди, дето чупят пазара в момента, с тия умрели CVT трансмисии са по-смотани и от електрическите, и от колите с ДВГ с ръчна или автоматична кутия.
  • #5
    До 4 ( преди 1 седмица )
    Защо смяташ че китайските производители успяват да убедят клиентите че по-евтините от ДВГ автомобили с по-бързо зареждане от на европейските модели и по-добрата инфраструктура за зареждане са по-добро предложение от автомобил с ДВГ? Открай време европейските производители произвеждат електромобили плашилки - с висока цена и смешни параметри, за да могат Дар накарат клиентите да изберат и харесат автомобилите с ДВГ от които печелят повече.
  • #4
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "нито да убедят хората в предимствата на този тип превозни средства" => Защо (и как?) производителят трябва да ме убеждава - с г0ла мацка на постер ли или с биячи по кварталите, или с политкомисари? Аз не съм сляп: виждам продукта електрокар, сравнявам му всички спесификации и параметри, които ме интересуват и виждам, че ДВГ все още е (и ще бъде дълго) по-добър. Така, че г-н ЕК-големи-заплати-ядец, производителите са виновни само в това, че козируваха на безсмислената ви еко-стратегия.
  • #3
    Нищо ново от ЕССР ( преди 1 седмица )
    *** разсъждения на още по-кух евробюрократ няма да решат нито този,нито който и да е проблем!Това са едни абсолютни безполезници, паразитиращи и издържани от нашите данъци!
fallback
Последни