IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Еврокомисар посочи защо Европа не купува електромобили

Основният виновник са автомобилните производители, категоричен е Тиери Бретон

Намаляването на търсенето на електрически автомобили през последните месеци има няколко причини - липсата на голяма инфраструктура за зареждане, липсата на евтини модели, автономност и време за презареждане... Някои политици обаче виждат корена на проблема другаде.


електромобили


Еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Бретон даде интервю за германския Handelsblatt, в което посочи причините за спадащия интерес към електромобилите в Европа. Според него главният виновник за случващото се на пазара са автомобилните компании.

„През последните години производителите не успяха да убедят клиентите да приемат електрическите превозни средства. Големите марки не са в състояние да постигнат целите за поддържане и запазване на европейския опит, силата на иновациите и конкурентоспособността на индустрията, нито да убедят хората в предимствата на този тип превозни средства", обяснява Бретон.

Прекалена концентрация на мрежата от зарядни станции

Проблемите с разширяването на инфраструктурата за зареждане по европейските пътища също затрудняват прехода към електрически превозни средства в ЕС. Според Бретон мрежата е „много концентрирана“ около централноевропейските страни, особено в Германия, Франция и Нидерландия. В трите държави има повече от 60 процента от всички точки за зареждане в Европа.

В същото време основните западни производители, както и южнокорейски и японски компании, преосмислят плановете си за електрификация за следващите години - Volvo, Volkswagen, Mercedes, Toyota, Hyundai, Ford...

Случващото се в VW изнервя ЕК

Европейският политик признава скритата нервност в Европейската комисия заради последните новини от Volkswagen, който обмисля затваряне на заводи заради спада в продажбите.

„Много съм обезпокоен от съобщенията за затваряне на фабрики“, призна Бретон, който призовава всички страни, участващи в трудовия конфликт, който Volkswagen преживява, да договорят задоволително решение за всички, както и за икономическите интереси на региона.

Липсват евтини електрически автомобили

Тиери Бретон също посочва друга причина за проблемите с електрическите автомобили в Европа - недостигът на достъпни модели. Марките продължават да полагат усилия да пуснат на пазара автомобили за по-малко от 25 000 и дори за по-малко от 20 000 евро. Производствените разходи и рентабилността обаче са пречки за производителите през последните години.

Еврокомисарят критикува липсата на предлагане на този тип превозни средства за масовия пазар. „От съществено значение е да успеем да съчетаем нашите климатични цели с конкурентоспособността“, каза още Бретон.


0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MAЛОУМHИЦИ ( преди 16 часа )
    Господ, като иска да накаже някого, първо му взима ума. А после му праща зелени и всякакви други видове климатични измaмнuци и MAЛOУMHИЦИ!
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    665 ( преди 1 ден )
    В Европа има и още един проблем - хората масово нямат гаражи с електричество. Да разчиташ само на зарядни станции е нездрав оптимизъм
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бумеранг ( преди 3 дни )
    Всичко е много просто!!! Не се купува, защото схемата ЦЕНА-КАЧЕСТВО-ПРОБЕГ не се връзва! Влагаш 80к за кола и няма избиване! И при ДВГ-тата е така....премиумите не се купуват!!! Схемата не излиза! Вижте кои се купуват!!! Дачия и Рено Клио....... Народа няма ресурсите и ......някои остават и на втора ръка и това ще се засилва! След 5 години ако не се събудят, ще има масови основни ремонти....пак ще е по-тънко от нова!!!
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Дим. ( преди 4 дни )
    Това за мен лично е отдалечаване от водорода и ние хората не желаем тази електрическа зависимост. Защо?- ще попитате .Много просто втора ръка пазарът ще се срине и ще е необходимо да се закупуват постоянно нови автомобили. Това ще доведе до зависимост и много хора ще плащат всичко което изкарват само защото се нуждаят от превоз. Няма да мине много и Азия ще се отдели от тази насока. Европа почти няма шанс и за това ще се опитат да се отцепят от " Световния ред" но на дали ще успеем.
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Това за мен лично е отдалечаване от водорода и ние хората не желаем тази електрическа зависимост. Защо?- ще попитате .Много просто втора ръка пазарът ще се срине и ще е необходимо да се закупуват постоянно нови автомобили. Това ще доведе до зависимост и много хора ще плащат всичко което изкарват само защото се нуждаят от превоз. Няма да мине много и Азия ще се отдели от тази насока. Европа почти няма шанс и за това ще се опитат да се отцепят от " Световния ред" но на дали ще успеем.
  • #37
    9 rate up comment 0 rate down comment
    ТозиКойто ( преди 5 дни )
    Незнам за ел.автомобилите, но си купих тротинедка, дето китайците уверяват, че ще мине 55км с едно зареждане. На практика повече от 30км не съм успял да мина. Ако и с колите е така какъв е смисъла?
  • #36
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До лудория ( преди 5 дни )
    Прочети отново. Човека ВЯРВА! Не говори в преносен смисъл, а БУКВАЛНО! #20"ЕВТИНИТЕ електрички се зареждат СУПЕР БАВНО и имат МАЛЪК ПРОБЕГ. Ако мръднеш някъде над 100 км, няма да можеш да се върнеш на същия ден, БУКВАЛНО. Безмислени са!"
  • #35
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Авто ( преди 5 дни )
    Като всеки политик, и този господин не е казал нищо конкретно. Изречението "Големите марки не са в състояние да постигнат целите за поддържане и запазване на европейския опит" е една куха фраза без смисъл. Реалността е че са скъпи, несигурни, до никъде не стигаш с елетрическа кола, и са кратък живот на батерията, а тя няма гаранция. Единствено в град има смисъл да се ползват.Застраховката им е тройно по висока, от на кола с гориво.
  • #34
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 дни )
    Нелеп пример с голф количка от Китай, която не може да бъде продавана в Европа?! Човека живее тук и иска да ползва тук. Не в Китай. Ако искаш да дадеш пример за електрически автомобил, то всеки такъв нов/втора употреба може да мине 200-300 километра без проблем с изключение на някаква Мазда. Човека си обяснява защо не иска, а не защото буквално не може. То ако не можеха да покрият 100 километра никой нямаше да ги купува за личен автомобил електромобилите. Просто изказ... нищо повече.
  • #33
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До лудория ( преди 6 дни )
    Вадиш думите от контекста. Контекста беше Дали евтините автомобили предлагат достатъчно голям пробег и бързо зареждане за да изминеш повече от 100 км без нужда от приспиване. Ако най-евтиния възможен автомобил предлага такъв пробег и толкова бързо зареждане, смяташ ли че е невъзможно да минеш 100 км с по-голям автомобил с още по-бързо зареждане, колкото и да лъжат китайците за пробега? Поправи ме ако греша? Ти си наред с примера? Докажи си твърдението за 100-те километра с преспиване?