fallback

Еврокомисар посочи защо Европа не купува електромобили

Основният виновник са автомобилните производители, категоричен е Тиери Бретон

Намаляването на търсенето на електрически автомобили през последните месеци има няколко причини - липсата на голяма инфраструктура за зареждане, липсата на евтини модели, автономност и време за презареждане... Някои политици обаче виждат корена на проблема другаде.

Еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Бретон даде интервю за германския Handelsblatt, в което посочи причините за спадащия интерес към електромобилите в Европа. Според него главният виновник за случващото се на пазара са автомобилните компании.

„През последните години производителите не успяха да убедят клиентите да приемат електрическите превозни средства. Големите марки не са в състояние да постигнат целите за поддържане и запазване на европейския опит, силата на иновациите и конкурентоспособността на индустрията, нито да убедят хората в предимствата на този тип превозни средства", обяснява Бретон.

Прекалена концентрация на мрежата от зарядни станции

Проблемите с разширяването на инфраструктурата за зареждане по европейските пътища също затрудняват прехода към електрически превозни средства в ЕС. Според Бретон мрежата е „много концентрирана“ около централноевропейските страни, особено в Германия, Франция и Нидерландия. В трите държави има повече от 60 процента от всички точки за зареждане в Европа.

В същото време основните западни производители, както и южнокорейски и японски компании, преосмислят плановете си за електрификация за следващите години - Volvo, Volkswagen, Mercedes, Toyota, Hyundai, Ford...

Случващото се в VW изнервя ЕК

Европейският политик признава скритата нервност в Европейската комисия заради последните новини от Volkswagen, който обмисля затваряне на заводи заради спада в продажбите.

„Много съм обезпокоен от съобщенията за затваряне на фабрики“, призна Бретон, който призовава всички страни, участващи в трудовия конфликт, който Volkswagen преживява, да договорят задоволително решение за всички, както и за икономическите интереси на региона.

Липсват евтини електрически автомобили

Тиери Бретон също посочва друга причина за проблемите с електрическите автомобили в Европа - недостигът на достъпни модели. Марките продължават да полагат усилия да пуснат на пазара автомобили за по-малко от 25 000 и дори за по-малко от 20 000 евро. Производствените разходи и рентабилността обаче са пречки за производителите през последните години.

Еврокомисарят критикува липсата на предлагане на този тип превозни средства за масовия пазар. „От съществено значение е да успеем да съчетаем нашите климатични цели с конкурентоспособността“, каза още Бретон.

fallback
  • #32
    Лудория до 21 ( преди 1 седмица )
    Оптимист, ти виждали ли си този "автомобил"? Това е голф количка. Искам да видя как ще покрие изискванията за нов автомобил в Европа. Аз ще ти подскажа - никак! Мислиш ли, че ако можеше да се продава тук, вече нямаше да е в кварталния Kaufland на промоция?! Говорим за автомобил, а не за играчки за възрастни. Те и Дачия пробваха с малката голф количка, ама не им се получава, въпреки че продават повече от Тесла. Просто ние сме по едни от индийците. Искаме и по-така...
  • #31
    До НУРС ( преди 1 седмица )
    Навсякъде има! В България са ПРЕизпълнени препоръките за оптимален брой зарядни станции за 2030 и продължават да се изграждат както на нови локации, така и увеличаване на колонките и мощността на съществуващите.
  • #30
    НУРС ( преди 1 седмица )
    Ако има навсякъде бързозарядни сранции бих си купил електричка, но за втора или трета кола, ДВГто не бих го заменил за електрокар.
  • #29
    Бате Ачо ( преди 1 седмица )
    Продължение на 29 коментар...А цената им започва от 65-70 Хил лв. До средно 80-100 Хил лв за нормална електричка - и очакват хората да купуват е как да стане? Ако пуснат народен електрически автомобил около 40-50 Хил лв ще е съвсем друг филма, ама печалбите няма да са същите за евро-авто индустрията. Та тогава ще вдигнем митата на китайските да не ни конглокират :(
  • #28
    Бате Ачо ( преди 1 седмица )
    До преди 4-5 години (Ковид измислената криза с чиповете) коли от класа на Дачия Логан, Рено Клио, Шкода Фабия, Киа Сиид с добро ниво на оборудване бяха 20-30 Хил лв. В него има и ДВГ, скорости, резервоар, различни други системи които струват също доста пари. Батериите през 2024 са около 120 евро/КВЧ или кола с 60 КВЧ батерия струва 15 Хил лв. Ако ДВГ + другите неща са на подобна цена на електрическият двигател (може би е и доста по евтин) би трябвало една Ел кола да е на цена 35-45-50 Хил лв.
  • #27
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Няма технология която да замени дизела! Това е голямата. Личните автомобили принципно може и без тях. Но икономиката като цяло се движи от дизелови двигатели. Целия добив на ресурси, минна дейност, строителство, земеделие, целия наземен и воден транспорт, кораби и камиони...... всичко това се задвижва от дизелови двигатели. И към момента няма никакви изгледи това да се промени в близките 100 години. Освен разбира се ако не се направи голям научен пробив и технологичен скок при батериите.
  • #26
    До 25 от 21 ( преди 1 седмица )
    Вярно е - има и такива неверни твърдения, внушения и откровени манипулации като в последните мнения например 23 и 24. Лични мнения без факти. Фактите всъщност показват обратното - електрификация тече с бясна скорост и се чудят как да решат проблемите с ограничаване на желаещите да си инсталират фотоволтаици за безплатна енергия, която е на по-ниска себестойност от въглищната дори без субсидии и без да броим въглердните квоти за въглищните централи. Субсидиите свършиха работата и са ненужни вече
  • #25
    До 21 ( преди 1 седмица )
    Мисля, че трябва да спреш да "вярваш" на всичко, прочетено в Интернет и видяно в Ютюб.
  • #24
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Имам чувство че териери бретон е поел някакви ангажименти към някои задкулисните елити и не може да ги изпълни сега има проблеми заради това е толкова нервен а не защото толкова много се грижи за екологията. Всички зелени са най-големите фашисти на света и гледат чрез зелената сделка да намалят населението а не да помогнат на хората или както е казано пътят към ада е послан с добри намерения
  • #23
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Както преди години бях казал истината ще лъсне за голямата лъжа наречена електромобил. Няма как по изкуствен начин със субсидии с побутване със заплахи към производители и така нататък да се случи електрификацията това просто не работи. Също така си мисля че скоро време ще почнат и нас потребителите да ни натискат да си купуваме електромобили иначе ще ни сочат с пръст и ще ни казват колко сме на задничав както беше с ваксините който не се ваксинираше не вярваше в науката и тем подобни глупости.
fallback
Последни