fallback

Еврокомисар посочи защо Европа не купува електромобили

Основният виновник са автомобилните производители, категоричен е Тиери Бретон

Намаляването на търсенето на електрически автомобили през последните месеци има няколко причини - липсата на голяма инфраструктура за зареждане, липсата на евтини модели, автономност и време за презареждане... Някои политици обаче виждат корена на проблема другаде.

Еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Бретон даде интервю за германския Handelsblatt, в което посочи причините за спадащия интерес към електромобилите в Европа. Според него главният виновник за случващото се на пазара са автомобилните компании.

„През последните години производителите не успяха да убедят клиентите да приемат електрическите превозни средства. Големите марки не са в състояние да постигнат целите за поддържане и запазване на европейския опит, силата на иновациите и конкурентоспособността на индустрията, нито да убедят хората в предимствата на този тип превозни средства", обяснява Бретон.

Прекалена концентрация на мрежата от зарядни станции

Проблемите с разширяването на инфраструктурата за зареждане по европейските пътища също затрудняват прехода към електрически превозни средства в ЕС. Според Бретон мрежата е „много концентрирана“ около централноевропейските страни, особено в Германия, Франция и Нидерландия. В трите държави има повече от 60 процента от всички точки за зареждане в Европа.

В същото време основните западни производители, както и южнокорейски и японски компании, преосмислят плановете си за електрификация за следващите години - Volvo, Volkswagen, Mercedes, Toyota, Hyundai, Ford...

Случващото се в VW изнервя ЕК

Европейският политик признава скритата нервност в Европейската комисия заради последните новини от Volkswagen, който обмисля затваряне на заводи заради спада в продажбите.

„Много съм обезпокоен от съобщенията за затваряне на фабрики“, призна Бретон, който призовава всички страни, участващи в трудовия конфликт, който Volkswagen преживява, да договорят задоволително решение за всички, както и за икономическите интереси на региона.

Липсват евтини електрически автомобили

Тиери Бретон също посочва друга причина за проблемите с електрическите автомобили в Европа - недостигът на достъпни модели. Марките продължават да полагат усилия да пуснат на пазара автомобили за по-малко от 25 000 и дори за по-малко от 20 000 евро. Производствените разходи и рентабилността обаче са пречки за производителите през последните години.

Еврокомисарят критикува липсата на предлагане на този тип превозни средства за масовия пазар. „От съществено значение е да успеем да съчетаем нашите климатични цели с конкурентоспособността“, каза още Бретон.

fallback
  • #22
    Газко Уазков ( преди 2 месеца )
    Няма субсидии за производителя и той вдига цената. Няма и облекчения за купувача и той спира да купува. Кое не е ясно!?
  • #21
    До 20 ( преди 2 месеца )
    "Wuling пусна младежкото издание на Hongguang Mini EV на 20 август на цена от 40 800 юана (5 700 USD). Това е версия с пробег от 215 км. Youth Edition идва с възможност за бързо зареждане и двойни въздушни възглавници.Бързото зареждане му позволява да зарежда от 30 до 80% SOC за 35 минути." За 10 000 лв смятам че пробегът и времето за зареждане са приемливи и щеше да има търсене в Европа на тази цена. Ти как мислиш?
  • #20
    Пропов ( преди 2 месеца )
    На кривата ракета, космоса и пречи!!! Хората не щат да купуват електрокари, защото не виждат смисъл в тях. Не е до цената. Тесла и БМВ продават най много - а те са доста скъпички. Купуват се от позьори, нормалния човек не е пленен от идеята за електрификация, защото освен скъпо, просто не му е практично , не е приложимо в ежедневието. Евтините електрички се зареждат супер бавно и имат малък пробег. Ако мръднеш някъде над 100 км, няма да можеш да се върнеш на същия ден, буквално. Безмислени са!
  • #19
    до 18 ( преди 2 месеца )
    вЕрно ли? Значи десетките модели малки и евтини китайски коли са лъжа, виртуална реалност, измама, мираж, привидение?
  • #18
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До14: Няма как да предложат малки ел коли, защото задвижването при ЕЛ е над 1/3 до близо 50% от цената - и това "разпределено" върху градска бълха надува цените неимоверно - за това повечето ел са от високия среден клас и нагоре, където за потенциалния купувач няколкото хил. горник не са от толкова голямо значение. Въобще не става дума за извиване на ръце - напротив чисто технологично няма как да стане, а политическите олигота искат да стане понеже те така са написали в някъв глъмав регламент!
  • #17
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Хех, тоя еврокомисар си е лика-прилика с форумен Тесльо.
  • #16
    до 14 ( преди 2 месеца )
    Това за ОЧАКВАНИТЕ продажби е двупосочна улица. Ако предложиш двойна цена, търсенето не спада двойно, а експоненциално. Ако искаха да продават повече, щяха да намалят цените и да пуснат по-малки и евтини модели. Вместо това им е по-лесно да се оплакват и да извиват ръцете на политиците (а оттам и нашите), защото им държат огромен дял от БВП-то.
  • #15
    до 13 ( преди 2 месеца )
    Дизела е умрял 12% от продажбите и то само в Германия
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    тоя политкомисар не знаае ли че цената на даден модел се определля от ОЧАКВАНИТЕ продажби, няма как да предложат автомобил на 20 хил евро с това търсене.
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Така е, тихичко продължават да си пробутват дизела като направиха някакви смешни електрички колкото да не платят глоби за емисии, всички компании до една!
fallback
Последни